پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مریم معین الاسلام

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س)، حراست از فرهنگ دینی را مهم ترین رسالت کنونی بسیج برشمرد.

مریم معین الاسلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت هفته بسیج ابراز داشت: بسیج دارای ماهیتی است که اقتضا می کند کلیه فعالیت هایش در راستای گسترش فرهنگ دینی و حفظ و حراست از ارزش های اسلامی باشد که خوشبختانه این مهم جزو اولویت های بسیج است.

وی با تاکید بر این که همه ما باید برای اصلاح فرهنگ یک جامعه بر اساس موازین دینی و انقلابی تلاش کنیم، افزود: از آن جا که امروز دشمن برای انحراف در جامعه ما، کانون خانواده و زنان و دختران را مورد توجه و هدف قرار داده، لذا یکی از اصلی ترین برنامه های بسیج در راستای صیانت از فرهنگ دینی باید ناظر به ترویج سبک زندگی اسلامی و مقابله با توطئه های دشمنان در این عرصه باشد.

مسئول مؤسسه علمی و فرهنگی زنان منتظر همچنین گفت: واقعیت آن است که شجره طیبه بسیج دارای چنان ظرفیت عظیمی است که می تواند در زمینه اصلاح فرهنگی به ویژه در مباحث مرتبط با خانواده و زنان بسیار موثر واقع شود و اگر ما از منظر دشمن شناسی نیز به این قضیه نگاه کنیم، یکی از راه های مصونیت در برابر فتنه ها و توطئه های دشمنان، حراست فرهنگی از نهاد خانواده و جایگاه و کرامت زنان و دختران جامعه است.

وی بیان داشت: از سویی با توجه به این که یکی از ماموریت های اصلی بسیج، تلاش به منظور زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت(عج) است، ما برای برپایی حکومت و تمدن جهانی حضرت نیازمند روحیه و تفکر بسیجی و جهادی در عرصه های گوناگون به خصوص عرصه فرهنگی هستیم.

معین الاسلام خاطرنشان کرد: از آن جا که دشمن با تغییر در سبک زندگی به دنبال استحاله فرهنگی جامعه ماست، لذا بسیج برای مقابله با دشمنان، باید با تاسی به فرهنگ دینی روی مساله سبک زندگی تمرکز کند و در عین حال مراقب باشد که به جهت روزمرگی، دچار ایستایی و ضعف در عملکرد خود نشود.

وی همچنین اظهار داشت: بسیج دارای یک پایگاه بزرگ مردمی است که هیچ نهاد و مرکز دیگری آن را ندارد، اما با این حال باید مراقب بود که مبادا برنامه های بسیج صرفاً محدود به برنامه های مناسبتی شود بلکه ما نیازمند استمرار در این عرصه ها و داشتن یک نقشه راه منسجم هستیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha