جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ائمه جمعه باید نقش پدرانه و اثرگذار خود را در انتخابات حفظ کرده و از ظرفیت خود برای افزایش مشارکت مردم در این زمینه استفاده و شاخص‌های نمایندگان اصلح را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در نشست فصلی ائمه جمعه آذربایجان‌غربی، ضمن تبریک هفته بسیج، به اهمیت رعایت شئون ائمه جمعه در استان تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف ائمه جمعه ریاست بر شورای فرهنگ عمومی است و امیدواریم ائمه محترم جمعه ضمن برگزاری مرتب و منظم این جلسات مطالبات مشترک و عمومی را به‌صورت جمعی در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح کرده و موضوعاتی همچون ترکیب جمعیتی، تکثیر نسل و تولید محتوا در فضای مجازی را مصوب و از عموم مردم مطالبه کنند.

وی در ادامه به اهمیت ایجاد جریان فکری در استان تأکید کرد و ادامه داد: متأسفانه در جامعه امروزی شاهدیم عده‌ای با استفاده از فضای مجازی به دنبال نهادینه کردن خواسته‌های خود در جامعه هستند! درحالی‌که ما به‌عنوان ائمه جمعه و دارا بودن ظرفیت تریبون نماز جمعه و پایگاه‌های مردمی و مساجد می‌توانیم مسائل دارای اولویت را در جامعه جریان سازی کرده و نهادینه کنیم.

امام جمعه ارومیه در ادامه به غافل نشدن از مفاد بیانیه گام دوم تأکید کرده و افزود: بیانیه گام دوم محور تصمیمات و عملکرد مسئولین است و نباید از آن غافل شویم؛ از این رو ائمه جمعه باید تلاش کنند محور مطالبات خود را بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کنند.

وی اضافه کرد: باید در برنامه‌های خود جلسات منظم تفسیر قرآن کریم و بیان مفاهیم نهج‌البلاغه را ایجاد کرد و در این زمینه ائمه جمعه باید پیشگام باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تقویت مساجد تأکید کرد و بیان داشت: مساجد را به‌عنوان محور فعالیت‌های فرهنگی جامعه باید تقویت کرد و در این زمینه نقش ائمه جمعه در شهرستان‌ها بسیار مهم بوده و لازم است تلاش خود را در این زمینه افزایش دهیم.

وی در ادامه به افزایش ارتباط ائمه جمعه با مردم به‌ویژه جوانان تأکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف ائمه جمعه ارتباط وثیق با مردم و جوانان است و باید در جهت افزایش این ارتباط در جامعه تلاش کرد و انگیزه‌های لازم در جوانان مبتکر ایجاد کرد تا آن‌ها بتوانند در جامعه خود به‌خوبی نقش‌آفرینی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت فضای مجازی در کشور اشاره و تصریح کرد: تولید محتوا در این عرصه بسیار مهم بوده و لازم است ائمه جمعه در این زمینه تمام ظرفیت خود را در حمایت از تولید محتوای فضای مجازی بکار گرفته و در مورد مسائل مهم کشور اثرگذار باشند.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد ارتباط اخلاقی با مدیران شهرستانی اضافه کرد: تلاش کنید جلسات اخلاقی با حضور مدیران را ایجاد و توصیه‌های اخلاقی ائمه اطهار(ع) را برای مدیران یادآوری کنید؛ چراکه این دیدارها بسیار با اهمیت بوده و لازم است این مسأله را در شهرستان‌ها نهادینه کرده و اثرگذاری داشته باشید.

امام جمعه ارومیه در پایان با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ائمه جمعه باید نقش پدرانه و اثرگذار خود را در انتخابات حفظ کرده و از ظرفیت خود برای افزایش مشارکت مردم در این زمینه استفاده و شاخص‌های نمایندگان اصلح را برای مردم تبیین کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha