دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خانم دکتر خدیجه جلالی

حوزه/ مدیر مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تهران، بصیرت ولایی و مجاهدت انقلابی را از جمله شاخصه های ممتاز بسیج دانست و گفت: باید مراقب باشیم که روزمرگی ها، بسیج را از اهداف و آرمان های انقلابی خود دور نکند.

خدیجه جلالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که بسیج، نیروی جان برکف، مخلص و ایثارگری است که در راستای اهداف مقدس اسلام عزیز و انقلاب اسلامی به تکلیف الهی و انقلابی خویش عمل می کند، اظهار داشت: چهل سال از تأسیس شجره طیبه بسیج می گذرد و اینک در گام دوم انقلاب، این یادگار بابرکت امام عزیز، تحت رهبری عزتمندانه مقام معظم رهبری علاوه بر نقش آفرینی در عرصه‌های مختلفی چون تشکیل گروه‌های جهادی در محرومیت زدایی، کمک به سیل زدگان و غیره به الگویی موفق برای جبهه مقاومت اسلامی منطقه تبدیل شده است.

وی با بیان این که بصیرت ولایی و مجاهدت انقلابی شاخصه ویژگی ممتاز بسیج و بسیجیان است، افزود: رهبر معظم انقلاب در یکی از فرمایشات خویش بیان می دارند که بسیج حرکت احساسی نیست بلکه تعقل و حقیقت و بصیرت در آن موج می زند و قطعاً در مسیر هدایت بشری نیاز به این تعقل و بصیرت کاملاً احساس می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران همچنین گفت: بی شک یکی از مبانی مهم فرهنگ و اندیشه بسیجی، ناظر به بحث تعالی انسان در ابعاد مهم فردی و اجتماعی و سیاسی و ... است به ویژه آن که در بحث تقویت معنویت و جهاد نفس نیز بسیجیان همچون جهاد با کفار و منافقین، پیشگام و طلایه دار هستند.

وی با تأکید بر این که فرهنگ بسیجی باید به درستی در جامعه تبیین شود، بیان داشت: به خصوص در روزگار کنونی، یکی از وظایف بسیجیان این است که با رفتار و حرکت و سبک زندگی و عملکرد خود هر چه بهتر و بیشتر بتوانند فرهنگ ناب بسیجی را معرفی کنند.

جلالی همچنین با اشاره به فرازی از بیانات امام راحل مبنی بر این که "بسیج لشکر مخلص خداست"، افزود: از رموز موفقیت و نصرت الهی بسیج، اخلاص در کارهاست و این که قبل از هر چیز باید رضای پروردگار عالم را ملاک قرار داد.

وی گفت: به ویژه در حوزه خانواده و سبک زندگی نیز این اخلاص و معنویت باید همواره پررنگ باشد و ما بتوانیم بر اساس معارف دینی، اصل توحید محوری و معادباوری را تجلی ببخشیم.

وی بیان داشت: کسی که برای خدا کار کند، خداوند قطعاً همه کارهایش را هدایت می کند که این تبلور فرهنگ بسیجی است که موجب ساخته شدن یک شخصیت متعادل و رشد یافته می شود و ما بر اساس همین اخلاص و معنویت و مجاهدت است که می بینیم هر جا بسیج ورود پیدا کرده، به یاری حق تعالی به موفقیت هم رسیده است.

مدیر مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر افزود: در حال حاضر هر جا بحرانی برای کشور و جامعه رخ می دهد، کسانی که با فرهنگ بسیجی وارد میدان می شوند، آن ها موفق تر هستند و لذا ما باید این تفکر و روحیه بسیجی را روز به روز در جامعه گسترش و تعمیق بدهیم.

وی تصریح کرد: در عین حال باید به شدت مراقب باشیم که بسیج از هویت و آرمان های خود به جهت روزمرگی ها فاصله نگیرد و به خصوص در گام دوم انقلاب باید تحرک، پویایی و اثرگذاری بسیج به مراتب بیشتر شود.

وی گفت: خوشبختانه بسیج در طول این چهار دهه، علاوه بر عرصه های نظامی و امنیتی، در مقولاتی چون بهداشت و درمان، عمران و آبادانی، فعالیت های فرهنگی، مقابله با آسیب های اجتماعی و غیره خوش درخشیده است و برکات فراوانی برای کشور عزیزمان به همراه آورده است.

جلالی افزود: امروز حقیقتاً فعالان و نخبگان بسیجی با اخلاص و توانمندی هایی که خدای متعال به آن ها عنایت کرده، کارهای اعجازگونه می کنند و بسیاری از به ظاهر ناشدنی ها را به سرانجام مطلوب رسانده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از محورهای بسیار مهم در بیانیه گام دوم، بحث تمدن سازی است که در این باره نیز بسیج نقش مهمی می تواند ایفاگر باشد، اظهار داشت: نگرش اسلام به آینده بشر و این که به سمتی حرکت کنیم که مردم جایگاه دین و حضور خدای متعال را احساس کنند، یکی از مباحث ضروری است و این که اعتقاد پیدا کنیم همه مبنای هستی برای این است که ما به سمت خداشناسی گرایش یافته و در نهایت بندگی خدا را بکنیم.

این مدرس و محقق حوزه علمیه خواهران تاکید کرد: بسیج برای نقش آفرینی مورد انتظار در گام دوم انقلاب باید ضمن به روز بودن به اصل نیازسنجی متکی بوده و به دنبال بسترسازی برای حرکت جامعه در مسیر تمدن سازی و نیل به تمدن نوین اسلامی باشد.

وی افزود: هنر بسیج و بسیجیان در همین راستا باید این باشد که اسلام صحیح و مبانی اسلام ناب محمدی(ص) را به مردم و نسل جدید معرفی کند و ما اگر دین را به درستی به مردم معرفی کرده و کاری کنیم که حلاوت شیرین آن را بچشند، آن وقت بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی ما از میان می رود.

جلالی در خاتمه گفت: همچنین بسیج به عنوان یک تشکل مردمی دارای ظرفیت عظیمی در عرصه اقتصاد است که اگر به خوبی آن را به میدان بیاوریم، قطعاً بسیاری از مشکلات اقتصادی ما مثل بیکاری و تورم و گرانی حل خواهد شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha