جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دیدار مسئولان خبرگزاری حوزه با نماینده ولی فقیه در سمنان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: فاصله گرفتن روحانیت از انقلاب، سبب در خطر قرار گرفتن انقلاب می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، در نشستی با سردبیر و دبیر امور استانهای خبرگزاری حوزه، به میزبانی مسجد عابدینیه سمنان، با اشاره به رسالت و وظایف طلاب اظهار داشت: کار نخست و وظیفه اول طلاب درس خواندن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با انتقاد از اینکه جدیت طلاب و علمای قدیم که مباحثه و مطالعه روز و شب بود، امروز کمتر وجود دارد، تصریح کرد: جوانان طلبه باید از فرصت جوانی خود استفاده کنند و در تحصیل جدی باشند.

وی با بیان اینکه روحانیت در همه صحنه های انقلاب اسلامی پیشتاز بوده است و امروز باید در مسائل انقلاب نیز در همه زمینه ها پیشتاز باشد، افزود: باید در صحنه های مختلف انقلاب حضور جدی داشت و فاصله گرفتن روحانیت از انقلاب، سبب در خطر قرار گرفتن انقلاب می شود.

آیت الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی شروع و مبدأ آن با روحانیت بوده است و تداوم آن نیز باید با ایفای نقش توسط روحانیت باشد.

وی با تاکید بر اینکه کارها باید عاشقانه و عارفانه و خالصانه باشد، گفت: اگر از خوبی ها و مزایای این طرح (مهارت رسانه ای) به طلاب بگوئید، آنان عاشق این طرح می شوند و انسان باید در کارها هم عاشق و هم عارف و هم مخلص باشد.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک هفته بسیج نیز افزود: هفته بسیج از هفته های مبارک در طول سال است و خدا با دست بسیجیان، اسلام را یاری کرده است.

بر پایه این گزارش، در حاشیه این نشست صمیمی که با حضور مدیر حوزه علمیه سمنان برگزار شد، گزارشی کوتاه از اقدامات خبرگزاری حوزه توسط حسن صداریی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه و علی علیزاده دبیر امور استانهای این خبرگزاری به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ارائه شد و وی نیز برای این مجموعه آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

همچنین دوره آموزشی «مهارت های رسانه ای» ویژه طلاب و روحانیون سمنانی، به مدت ۳ روز از  ۶ تا ۸ آذرماه، به همت مدیریت حوزه علمیه استان سمنان و با مشارکت خبرگزاری حوزه، در سمنان با حضور مسئولان خبرگزاری حوزه در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha