شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عذرخواهی نخست وزیر از اسلام هراسی در حزب محافظه کار و پیامدهایش

حوزه/ بوریس جانسون در پاسخ به این سئوال که آیا به خاطر بروز برخوردهای اسلام هراسی در حزب محافظه کار بریتانیا عذرخواهی می کند؟ در ظاهر خواستار برخورد با اسلام هراسی در این حزب شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا، به خاطر اسلام هراسی در حزب محافظه کار و تعصبات ضدمسلمانی و ضد زنان مسلمان در حزب عذرخواهی کرد.

این درحالی است که خودش سال گذشته به خاطر اهانت هایی که به زنان مسلمان کرده بودند و بانوان محجبه را با اصطلاحاتی چون «دزد بانک» و «صندوق پستی» مشابهت داده بود، با انتقادات شدیدی روبرو گردید.

جانسون روز چهارشنبه ، در بازدید از کرن وال ، در پاسخ به این سؤال که آیا او از اسلام هراسی که در حزب محافظه کار اتفاق افتاده عذرخواهی کرده است  پاسخ داد:  مطمئناً؛ و همچنین برای همه صدمات و جرمی که ایجاد شده است. البته که عذرخواهی می کنیم. این وضعیت غیرقابل تحمل است و به عنوان یک کشور بسیار مهم است که چنین وضعیتی را تحمل نکنیم و به همین جهت نیز خواستار یک تحقیق مستقل هستیم.

گفتنی است اخیرا شورای اسلامی بریتانیا خواستار تحقیقات مستقلی در خصوص اسلام هراسی در این حزب شده است.

منتقدان می گویند تعصب ضد مسلمانی در درون این حزب بسیار زیاد است و به بررسی خاصی نیاز دارد و تاکید دارند که عذرخواهی جانسون به هیچ وجه کفایت نمی کند.

عذرخواهی جانسون پس از آن صورت گرفت که پرویز اختر، کاندیدای محافظه کار لوتون جنوبی از نخست وزیر خواست تا رسما به خاطر گفته هایش علیه زنان مسلمان عذرخواهی کند و تحقیقات مستقل را آغاز کند.

اختر گفت:  آن ها یک دیدگاه مستقل را تقویت می کنند که نشان می دهد حزب محافظه کار در ارتباط با مسلمانان یک نقطه کور دارد.

اختر گفت که از زمان پیوستن در سال ۲۰۰۵ وی دو بار شخصاً نفرت ضد مسلمانی را  تجربه کرده بود، اما هنوز حاضر نبود حزب را ترک کند زیرا معتقد است که تنها راه برای ایجاد تغییر از درون است.

اختر گفت:  من دیگر نمی توانم ساکت باشم زیرا من نمی خواهم در تبعیض آشکار که نه تنها در درون حزب نسبت به افراد وجود دارد بلکه به یک سیاست تبدیل شده  همدست باشم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha