جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تحقق جمهوریت به همراه اسلامیت نظام بر عهده شورای نگهبان است تا آرای مردم از دستبرد صاحبان ثروت، قدرت و رسانه مصون بماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در همایش توجیهی _ آموزشی اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها و بخش‌های استان آذربایجان شرقی، عمل به قانون و رعایت شرع مقدس اسلام هدف شورای نگهبان عنوان کرد و گفت: شورای نگهبان از جمله ارکان مهم نظام است که به‌صورت فرا قوه‌ای و مستقل عمل کرده و تاکنون با صلابت مقتدرانه و طبق ضوابط قانونی توانسته وظایف خودش را انجام دهد.

امام جمعه تبریز با اشاره به جایگاه بسیار خطیر نهاد شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: علت این جایگاه خطیر وظایفی است که بر عهده شورای نگهبان نهاده شده و قانون‌گذار اساسی در ایران سعی کرده برای جلوگیری از انحراف در جمهوری اسلامی، هم از حیث محتوا و هم از حیث کارگزارانی که در نظام اسلامی تصدی برخی مسئولیت‌ها هستند با تأسیس شورای نگهبان تضمینی برای این موضوع قرار دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم با اشاره به کنترل و پایش صلاحیت افراد در همه انتخابات کشور توسط شورای نگهبان گفت: اگر چنانچه کسانی در مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری نسبت به اصول و مبانی نظام مقدس نااهل باشند و نفوذ کند نظام دچار مشکل می‌شود برای جلوگیری از این مشکل طبق اصل ۹۹ قانون اساسی نظارت بر انتخابات برعهده شورای نگهبان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه شورای نگهبان نه‌تنها ضامن اسلامیت نظام اسلامی بلکه ضامن جمهوریت نظام هم است، گفت: در جمهوری اسلامی ایران آرای توده‌های مردم نه زینتی که تعیین‌کننده است و توده‌های مردم از صدر تا ذیل نظام همه نقش‌آفرین هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در نظام اسلامی برای جلوگیری از این سوءاستفاده‌ها شورای نگهبان می‌تواند دخالت بکند، چراکه قرار است آرای توده‌های مردم یعنی اراده ملی مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با یادآوری اصل ششم قانون اساسی گفت: اداره کشور وابسته به اراده عمومی است از این رو اگر اراده ملت به‌وسیله آراء مردم در انتخابات شکل بگیرد باید نظارت و پایش نهادی مانند شورای نگهبان باشد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان طبق قانون نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد، گفت: نظام مردم‌سالاری دینی در کشور ما مردم‌سالاری کنترل شده و هدایت شده در چارچوب دین است از این رو کسی نمی‌تواند در انتخابات تقلب کند و یا آراء مردم را با پول و سرمایه تحت تأثیر قرار بدهد و شورای نگهبان هم با نقش کنترلی خود تلاش می‌کند آرا واقعی از صندوق‌ها خارج شود و کارگزاران واقعی و مطلوب مردم در چارچوب نظام اسلامی بر مسند امور قرار گیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم تأکید کرد: کار ناظران سخت و مسئولیت آور است و هم در دنیا و آخرت باید پاسخگو باشند و از اینکه جلوی نفوذ دشمن را می‌گیرند، خیلی ارزشمند است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha