جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غلامرضایی

حوزه/ غلامرضایی پیرامون دلایل موضع گیری اخیر رهبر انقلاب در مسئله افزایش نرخ بنزین، گفت: باید متذکر شد که رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران قوا دفاع کردند نه از شخص خاصی و یا دولت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، رمضانعلی غلامرضایی، کارشناس مسائل سیاسی،   صبح امروز در جمع روحانیون مرکز مدیریت  حوزه علمیه اصفهان پیرامون تبیین و تحلیل اتفاقات اخیر ضمن اشاره به هفته بسیج اظهار کرد:  هرچه از فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل بسیج  بیشتر فاصله می گیریم بیشتر به اهمیت این شجره طیبه در جامعه پی می بریم.

وی بیان کرد: اگر این نهاد مردمی نبود معلوم نیست سرنوشت انقلاب در بحران ها به کجا ختم می شد، نظام های سیاسی معمول دنیا عمدتا ارتش دارند و این ارتش حافظ نظام های سیاسی بوده ولی امام راحل از چنان ژرفی اندیشی برخوردار بودند که می دانستند به دلیل ایجاد نظام اسلامی ایران و تفاوت در شکل گیری آن با دیگر نظام های سیاسی جهان، باید نیروی مردمی شکل گیرد که وظیفه حراست از انقلاب مردمی را برعهده داشته باشد.
 

* نقش بسیج در فتنه های چند گانه پس از جنگ غیرقابل انکار است

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: بسیج ۹ ماه قبل از شروع جنگ، مدبرانه شکل گرفت و رمز پیروزی جنگ ۸ ساله ایران در مقابل دنیا را شکل داد، همه معترفند اگر بسیج نبود سرنوشت جنگ مشخص نبود چگونه رقم می خورد.

وی ادامه داد: نقش بسیج پس از جنگ در حوزه سیاسی، امنیتی، اقتصادی و سازندگی بسیار پررنگ بود، در فتنه های چند گانه پس از جنگ نقش بسیج بسیار برهمگان مشخص ومبرهن شد.
 

* انقلاب اسلامی در بسیاری از کشورها عقبه استراتژیک دارد

غلامرضایی ابراز کرد: بسیج در فتنه و آشوب های هفته گذشته کشور حرف آخر را زد، این شجره طیبه به چنان درخت تومندی تبدیل شده که در جای جای کشور ریشه دوانیده و در کشورهای اسلامی منطقه نیز حضور پیدا کرده است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی در بسیاری از کشورها عقبه استراتژیک دارد که به یک معنا هسته های مقاومت اسلامی یعنی همان بسیج است.
کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: اگر در سوریه جیش القوی و نیروهای حشدالشعبی در عراق نبود فتنه استکبار در منطقه خنثی نمی شد.

*شکست انقلابی زمانی است که جدایی ملت از رهبری رقم بخورد

وی با اشاره به آشوب های هفته گذشته در کشور، گفت: دشمن همواره برنامه ها وسناریوهایی دارد که دنبال فرصت در داخل است تا توسط عوامل داخلی اجرا کند،  چه بسا اقدامات داخلی و تصمیات خارجی همزمان می شود و فتنه ای ایجاد می شود.

غلامرضایی اذعان کرد: آمریکا هرگز به دنبال جنگ نظامی و فیزیکی با ایران نیست که اگر چنین قصدی داشتند، سرنگون کردن پهباد فوق پیشرفته آمریکایی توسط نیروهای مسلح ایران بهترین بهانه بود.

*برخی مدیران لیبرال  داخلی، درصدد متصل کردن اشتباهات خود به رهبری هستند

کارشناس مسائل سیاسی متذکر شد: امروز دلیل جنگ روانی، اقتصادی و فرهنگی دشمن علیه ایران، جدایی ملت از رهبری است و اگر چنین اتفاقی بیفتد قطعا شکست انقلاب رقم می خورد.

وی یادآور شد: برخی مدیران لیبرال داخلی درصدد متصل کردن اشتباهات خود به رهبری هستند؛ این غافلان و یا خائنان درصددند نفوذ کلام رهبر انقلاب را در بین جامعه کاهش دهند، بنابراین منتظر استفاده از یک فرصت داخلی هستند.

غلامرضایی بابیان اینکه دشمن واستکبار به دنبال آن است که ذهن فعال مقاومت را آسیب پذیر کنند و این از بعد معیشتی و اقتصادی است خاطرنشان کرد: تجمع و شعار مردم در عراق بسیار درست بود، چرا که پس از ۱۷ سال سرنگونی صدام هیچ اقدام خدماتی برای مردم نشده است و علما براین اساس از اعتراضات مردم دفاع کردند، ولی عمق توطئه در ابتدا مشخص نبود.

وی در ادامه اشاره ای به فتنه و آشوب های اخیر در کشور و با تشریح وقایع به صورت جزئی، تصریح کرد: حمله مستقیم به مراکز دینی، مساجد و حوزه های علمیه و آتش زدن کتاب های مقدس از وجوه تمایز این فتنه با دیگر آشوب ها بود.

غلامرضایی پیرامون دلایل مواضع رهبر معظم انقلاب در مسئله افزایش نرخ بنزین، بیان کرد: ابتدا باید متذکر شد که رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران قوا دفاع کردند نه از شخص خاصی و یا دولت، دوم اینکه رهبر معظم براساس پنج دلیل چنین موضع گیری داشتند.

وی در تشریح پنج دلیل گفت: رهبر معظم انقلاب با این اقدام به ساختارهای حاکمیت اعتبار بخشیدند، دوم این که از کلیت نظام براساس اطلاعات رسیده از آشوب ها، حفاطت و صیانت  کردند، سوم از قانون اساسی حراست کرده، چهارم وحدت و آرامش مردم را تضمین و پنجم امنیت مردم را حفظ کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha