سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بهجت پور

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور گفت: فرصت های متعددی برای ایفای نقش بانوان در جمهوری اسلامی فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، در دیدار با روحانیون موثر سمنان، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در این استان اظهار داشت: از برکات نظام اسلامی است که بانوان می توانند در صحنه های مختلف انقلاب ایفای نقش کنند و در مجموعه فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران با احتساب کلیه نهادهای مختلف حوزوی و حوزه های خراسان و جامعه الزهرا قریب به ۸۰ هزار فارغ التحصیل وجود دارند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: فرصت های متعددی برای ایفای نقش بانوان در جمهوری اسلامی فراهم شده است و مرکز تحقیقات زن و خانواده در حوزه های علمیه خواهران در عرصه های مختلف مرتبط با بانوان نقش کلیدی دارد و در حال حاضر بسیاری از لوایح نظام را از نظر زنان در حال بررسی و نظر است.

وی افزود: قریب به ۵۰۰ مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطح کشور در سطوح ۲ و ۳ و ۴ مشغول فعالیت هستند و قریب به ۷ هزار مبلغ در سطح آموزش و پرورش داریم.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: مصوبه‌ای در شورای معین شورای انقلاب فرهنگی درباره وضعیت اشتغال طلاب تصویب‌شده است و بر اساس این مصوبه ۱۰ درصد استخدام آموزش‌وپرورش از میان طلبه‌های خواهر و برادر باشد.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه هایی با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی و نهاد رهبری در دانشگاه ها به منظور بهره گیری از ظرفیت بانوان انعقاد شده است، گفت: وظیفه دستگاه های حوزوی تربیت طلبه است و ما باید در حوزه های علمیه آنان را تربیت و آماده کنیم و به کارگیری این تربیت شدگان رسالت نهادهای فرهنگی است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور افزود: دوره آموزشی کارشناس رسانه برای طلاب خواهر در مرکز مدیریت برگزار شد که ۱۲ نفر خروجی آن دوره بودند که میتوان از آنان به عنوان یک کارشناس خبره و کاربلد در رسانه بهره گیری کرد و برنامه داریم تا هر سال این طرح را دنبال کنیم.

وی گفت: ظرفیت های بانوان در جلوگیری از هم پاشیدگی خانواده ها و تبلیغ دین در محیط خانواده بی نظیر است که باید از این ظرفیت موجود نهایت بهره و استفاده را داشت.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با تاکید بر لزوم جدیت طلاب در مباحثه و مطالعه افزود: طلبه ای که مباحثه نکند، قدرت تلقی درست و انتقال آن را پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه از ۱۹۰ واحد ۲۰ واحد آن در اختیار مدارس و مدیر آن قرار گرفته است که در راستای مقابله هرگونه تهاجمات به واحد پیشنهادی آنان نظیر بهائیت، اشرافیت و... در مدارس دنبال شود، گفت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران این آمادگی را دارد که با توجه به واحد دروس مربوطه اساتیدی از قم به استانها مراجعه کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه ما در حوزه خواهران تلاش کرده ایم که تا طلبه در محیط حوزه و جامعه بیشترین کارآمدی را داشته باشد، تصریح کرد: قالب دروس حوزوی خواهران طراحی شده است که تا با محور تبلیغ دنبال شود.

وی با اشاره به لزوم ارتقاء سطح پژوهشی طلاب خواهر گفت: به منظور ارتقاء سطح پژوهش در حوزه های علمیه خواهران مرکز مشاوره پژوهش در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران راه اندازی شده تا هدایت و ساماندهی و برنامه ریزی پژوهشی طلاب را بر عهده گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که به نظر ما برسد که برای نظام و اسلام و انقلاب مفید و کارآمد است، از تحقق آن کوتاهی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha