جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار رییس کمیته امداد با آیت الله اعرافی

حوزه/ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بر اساس گزارشی که با حضور معاون اول رئیس جمهوری ارائه گردید یک سوم اشتغال کشور در سال ۹۷ توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه سید مرتضی بختیاری شامگاه شنبه در دیدار با مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک و نیم میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد می باشند، اظهارکرد: با لحاظ تبصره ۱۴ و تحت پوشش قرار دادن آنان تعداد ۶۵۰ هزار نفر غیر از مستمری بگیران به این آمار اضافه شد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد تا ۴۰ نوع خدمت را به افراد تحت پوشش ارائه می دهد، افزود: در کنار مستمری، هزینه درمان، تحصیل، ازدواج، کارآفرینی، ودیعه مسکن، توانمند سازی، مهارت افزایی، کمک هزینه اشتغال، انواع وام های قرض الحسنه و ... از جمله این خدمات است.

بختیاری ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) سعی بر آن داشته است تا با بکارگیری ظرفیت ها و حمایت های مردمی در سه رکن اصلی اشتغال، مسکن و توانمندسازی فرهنگی به دستاوردهای ارزشمندی دست پیدا کند و بحمدالله در این راه موفقیت هایی کسب کرده است.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه برنامه ۵ ساله توسعه دولت در خصوص ایجاد اشتغال توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) همیشه یک گام فراتر برداشته بطوریکه طبق این مصوبه در سال ۹۶ قرار بر ایجاد ۷۰ هزار شغل بود که موفق به ایجاد ۱۷۰ هزار شغل شده ایم و در سال ۹۷ بجای ۷۰ هزار توفیق ایجاد ۱۴۰ هزار شغل را داشته ایم و در سال جدید تا هفته قبل توانسته ایم ۹۰ هزار شغل را به برکت اعتماد ویژه مردم به این نهاد دایر کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: در بخش مسکن نیز ۱۷ هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی را در استان های کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان به مرور در حال تکمیل و تحویل هستیم و ان شاءالله تا پایان سال ۹۹ به طور کامل به گروه های هدف تقدیم خواهیم کرد.

بختیاری به تحت پوشش قرار داشتن ۳۷۰ هزار دانش آموزش و ۷۰ هزار دانشجو اشاره کرد و گفت: حمایت از دانش آموزان و دانشجویان یکی دیگر از خدمات کمیته امداد می باشد که بحمدلله با توفیقات ارزشمندی نیز مواجه شده ایم و جمع کثیری از فارغ التحصیلان نیز در رده های خوب شغلی مشغول به خدمت می باشند.

وی با بیان اینکه بین ۶۵ تا ۷۰ درصد سرپرست های خانوار را بانوان زیر ۵۰ سال تشکیل می دهند، اظهارداشت: با بهره گیری از روحانیون ممحض در عرصه امور فرهنگی و مشاوره توانسته ایم ۱۶۵ خانواده در شرف جدایی (طلاق) را مجددا حیات دوباره برای ادامه زندگی پیدا کردند.

 انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha