جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
در رویداد «جمعه مفرح» جوانان مسلمان بریتانیایی گردهم جمع می شوند

حوزه/ انجمن فرهنگی رفاه مسلمانان ساتن در کارشالتون، آخرین جمعه هر ماه را به فرصتی برای تجلیل از هویت مشترک جوانان مسلمان اختصاص می دهند. این رویداد با عنوان «جمعه مفرح» از یک سال پیش آغاز شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از yourlocalguardian، انجمن فرهنگی رفاه مسلمانان ساتن در کارشالتون بریتانیا، در آخرین جمعه هر ماه رویدادی برای جوانان مسلمان برگزار می کنند تا فرصتی برای تجلیل از هویت مشترک و ایجاد یک حس اجتماعی در میان آنان به  وجود آورند.

این رویداد با عنوان «جمعه مفرح» تقریبا یک سال است که توسط این موسسه برگزار شده و شامل فعالیت های متعدد ورزشی از جمله تنیس روی میز، بازیهای رقابتی و کشتی گیری می باشد. همچنین ورزش های تشویق شده در زمان صدر اسلام به همراه شنا و تیراندازی با کمان نیز در محوطه باشگاه ورزشی این انجمن تمرین می شوند.

گردهمایی سپس شامل یک استراحت کوتاه برای نماز بوده و پس از آن مباحث مختلف دینی به خصوص مربوط به جوانان مورد ارزیابی قرار می گیرند. سخنرانان تمایل دارند به مشکلات جوانان از جمله  ایده های مربوط به امتحانات و موفقیت و نحوه ارتباط آن ها با عقایدشان بپردازند. در پایان نیز در فضایی خانوادگی به شام خوردن مشغول می شوند.

 یوسف خان یکی از سازمان دهندگی این رویداد می گوید: الهام بخش اولیه یک اتفاق کاملا شخصی بود. من که یکی از محلی ها در این جا هستم که همیشه احساس می کردم که وظیفه دارم نقش تاثیرگذاری ایفاء کنم.

 وی درباره مزایای چنین گردهمایی هایی برای جوانان گفت: در عصر دیجیتالی که ما در آن زندگی می کنیم. بهترین کار ایجاد روابط خارج از فضای اینترنت است. به علاوه با فراهم کردن فضایی برای تفکر و گفتمان روشنفکری، سکویی برای جوانان مسلمان ایجاد می کنیم که با دین شان ارتباط برقرار کنند.

وی ابراز امیدواری کرد جوانان مسلمان از خود و جامعه بهتر الهام بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha