جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
منطقه پرواز ممنوع

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب از خانواده ها خواست تا به همراه فرزندان خود به تماشای فیلم" منطقه پرواز ممنوع" به عنوان یک اثر جذاب و در عین حال ارزشمند بنشینند.

حجت الاسلام علی قهرمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تقدیر از عوامل و سازندگان فیلم ارزشمند" منطقه پرواز ممنوع" ابراز داشت: پیشتر انتقاد ما این بود که چرا فیلم های سینمای ایران، عمدتاً موضوعات و سوژه های پیش پا اُفتاده و تکراری را دنبال می کنند که متاسفانه برخی از آن ها نیز حاوی محتواهای نامناسب و مبتذل هستند، اما به لطف الهی چند سالی است که شاهد تولید و اکران فیلم های خوب و پرمحتوا و در عین حال جذابی هم هستیم که متناسب اعضای خانواده مسلمان ایرانی و به خصوص نوجوانان و جوانان هستند.

وی افزود: در آثاری از قبیل " به وقت شام" و همین فیلم، یکی از موضوعات بسیار مهمی که مورد توجه قرار گرفته، بحث عزت و غرور ملی است و این که یک ایرانی عزتمند در همین وضعیت کنونی چطور می تواند از عزت و غرور ملی خود دفاع کرده و به الگویی در این عرصه ها تبدیل شود.

منتقد و تحلیلگر فیلم و سریال همچنین گفت: با این وجود در آثار نوجوانانه کمتر به این مقولات پرداخته شده بود و از این حیث، فیلم "منطقه پرواز ممنوع" یک حرکت ارزشمند و نقطه شروع بسیار اُمیدوارکننده ای به شمار می رود.

وی بیان داشت: در این فیلم بر حقیقت "ما می توانیم" به شکل زیبایی تأکید می شود و اشاره به این موضوع که هیچ گاه نباید از دشمن مشترک غافل شویم. از سویی مساله دفاع از حریم امنیت و حرم اهل بیت(ع) برای مخاطب نوجوان امروزی تبیین می شود و از این منظر فیلم ارزشمندی است که جا دارد خانواده ها به همراه فرزندان خود به تماشای این اثر بنشینند.

حجت الاسلام قهرمانی خاطرنشان کرد: "منطقه پرواز ممنوع" در عین حال که موفق به شکستن برخی موضوعات و سوژه های کلیشه ای و تکراری شده، دارای شاخصه های یک فیلم جذاب و مخاطب پسند است و بنده با بسیاری از افرادی که این فیلم را تماشا کرده اند، وقتی برخورد داشته ام از حس خوبی سخن گفته اند که بعد از دیدن این فیلم داشته اند.

وی در خاتمه گفت: هر چند که همچون هر اثر دیگری، این فیلم نیز ممکن است دارای ایرادات و ضعف هایی باشد، اما واقعاً دست گذاشتن روی این موضوعات کار ارزشمند و عالی است، ضمن آن که "منطقه پرواز ممنوع" چه در فرم و چه محتوا، نقاط قوت بسیاری هم دارد که باعث جذابیت و ارزشمندی مضاعف آن هم شده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha