سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سفیر ایران در سنگال

 حوزه/ سفیر ایران در سنگال، با حضور در دانشگاه مجازی المصطفی، ضمن دیدار با رئیس دانشگاه و برخی مسئولان آن، با برخی از ظرفیت‌ها و توانایی‌های دانشگاه مجازی المصطفی آشنا شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در این بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین‌ سیدمهدی حسینی  رئیس این دانشگاه، ضمن معرفی برخی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه، از آمادگی دانشگاه برای همکاری با مراکز و دانشگاه‌های خارج کشور در زمینه‌های علمی و آموزشی سخن گفت.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی افزود: طرح‌های مختلفی برای ارائه خدمات و همکاری در دوره‌های بلندمدت، کوتاه‌مدت، پودمانی و همچنین آموزش زبان فارسی با دانشگاه‌های خارج کشور و مؤسسات آموزشی داریم و می‌توانیم با تفاهم در این باره و برقراری تعامل دوسویه، گامی برای گسترش معارف ناب اسلامی در سراسر جهان برداریم.

وی بر اهمیت زبان فارسی تأکید کرد و ادامه داد: استادان ما در دانشگاه مجازی، پس از گذشت بیش از سیزده سال آموزش زبان فارسی به صورت غیرحضوری، موفق به آموزش هزاران علاقه‌مند در زمینه یادگیری زبان فارسی شده‌اند. همه این تجربیات در قالب دوازده جلد کتاب آموزشی طراحی شده که تاکنون هشت جلد آن به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. از این ظرفیت نیز می‌توان در سنگال بهره‌مند شد.

 آقای دهشیری ، سفیر ایران در سنگال نیز بر تمایل به منظور همکاری با جامعةالمصطفی اذعان کرد و خاطرنشان ساخت: به دلیل این که چندین سال نماینده جمهوری اسلامی در یونسکو در فرانسه بودم، به خوبی از جایگاه عظیم و ارزشمند زبان فارسی آگاهم و به همین دلیل، در مدت حضور خود در سنگال، از هیچ تلاشی برای گسترش زبان فارسی و برقراری تعامل روزافزون با جامعةالمصطفی، به ویژه دانشگاه مجازی، دریغ نخواهم کرد. پیش از این نیز فعالیت‌هایی برای آموزش زبان فارسی در سنگال صورت پذیرفته است که امیدوارم با همکاری دانشگاه مجازی، بتوانیم در تقویت هر چه بیشتر آموزش مجازی آن بکوشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha