جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نخستین همایش طلاب و روحانیون کارآفرین سمنان با حضور معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رستمیان از فعالیت ۸۰ روحانی و طلبه هنرمند در سطح استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، در نخستین همایش طلاب و روحانیون کارآفرین با رویکرد ترویج فرهنگ تعاون، کارآفرینی و کار جمعی، به میزبانی سالن همایش های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اظهار داشت: انبیاء الهی هم برای امرار معاش کار و تلاش می کردند و کار و تلاش یک امر پسندیده و مورد سفارش اسلام است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به اینکه برخی از مردم فکر می کردند که روحانیت تنها به رسالت تبلیغ دین مشغول است، تصریح کرد: وقتی برخی از مردم روحانیون و طلاب کارآفرین را مشاهده می کنند، واکنش های آنان جذاب و دیدنی است.

وی با اشاره به اینکه این همایش خوب و مؤثری در عرصه کارآفرینی و تعاون است، افزود: باید ظرفیت های کارآفرینی و اشتغال تقویت شود و تقویت این عرصه می تواند منجر به کاهش آمار بیکاری در جامعه شود.

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان با اشاره به اینکه در بخش هنر هم در استان سمنان ظرفیت های خوبی در میان طلاب و روحانیون وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۸۰ طلبه و روحانی هنرمند در عرصه های مختلف گوهرتراشی، خطاطی، نقاشی و... در سطح این استان در حال فعالیت هستند.

روحانیون نقشی مهم در ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه دارند

بر پایه این گزارش، پیش از سخنان مدیر حوزه علمیه سمنان، اسماعیل غنیان، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان طی سخنانی اظهار داشت: ۱۰ سال گذشته سمنان جزو استان‌های دارای نرخ بیکاری پایین بود، اما در سال‌های اخیر با معضل بیکاری دانش‌آموخته‌گان مواجه است که تغییر ذائقه و ذهنیت کارجویان گره‌گشای رفع این معضل است.

وی با بیان اینکه روحانیون از سرمایه و پایگاه اجتماعی برخوردار هستند و نقشی مهم در ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه دارند، تصریح کرد: اقتصاد درون‌زا و مردمی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است و تحقق این راهبرد در قالب فعالیت تعاونی محقق می‌شود و روحانیون نقشی مهم در تقویت و افزایش مشارکت مردم در قالب تعاونی دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha