پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد دستورانی مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان

حوزه/ دستورانی گفت: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با اعزام ۲ هزار محصل استان سمنان به اردوهای راهیان نور، پرونده اردوی فرهنگی راهیان نور دانش آموزی بسته شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان،  محمد دستورانی در آیین بدرقه کاروان اعزامی دختران (غرب استان) به اردوی فرهنگی راهیان نور در آستان مقدس حضرت یحیی بن موسی(ع)، اردوی راهیان نور را به یک عنوان درسی تعبیر کرد که همه ساله مکان برگزاری آن، قدمگاه شهیدان است.

وی افزود: شهدای ۸ سال دفاع مقدس با شجاعت، شهامت، ولایت مداری و انقلابی گری، جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و در راه اسلام فدا کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان وظیفه متولیان تعلیم و تربیت و دانش آموزان را در گام دوم انقلاب، پیروی از راه شهیدان برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا دانش آموزان در دهه پنجم انقلاب اسلامی، پیشرفته تر و کارآمدتر از قبل در مسیر آموختن حرکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «شهیدان انگیزه های آسمانی داشتند، شهیدان نور ایمان به خدا در وجودشان موج می زد، شهیدان سبک بال و سبک بار بودند. ما زمینیان در صورتی به آرامش، سلامت، مقصد و مقصود می رسیم که اقتدا به شهدا کنیم و ویژگی های اخلاقی و رفتاری آنها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.»

دستورانی از محصلان خواست از زمان حرکت تا رسیدن به قدمگاه شهیدان و برگشت به کلاس های درس، ویژگی های شهیدان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را در خود مرور کنند و تبدیل به رفتار نموده و با امید، اعتقاد، اشتیاق و انضباط، خوب درس بخوانند تا به سعادت رسیده و موجب افتخار خانواده هایشان شده و ادامه دهنده راه شهدا باشند.

بر پایه این گزارش، دیروز و امروز ۱۶ دستگاه اتوبوس، ۲ کاروان از دختران دانش آموز مناطق شرق و غرب استان به تعداد ۷۰۰ نفر را در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور بردند.

در مرحله بعد و در بهمن ماه امسال ۸۰۰ دانش آموز پسر، اردوی راهیان نور را تجربه خواهند کرد و در فصل تابستان هم ۵۰۰ نفر از دانش آموزان پسر و دختر استان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام می شوند تا پرونده اردوی فرهنگی راهیان نور دانش آموزی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با اعزام ۲۰۰۰ دانش آموز استان بسته شود.

گفتنی است در سال های اخیر ۱۳ هزار دانش آموز استان سمنان در این برنامه فرهنگی تربیتی شرکت کرده و برای بازدید مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور، راهی قدمگاه شهیدان شده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha