جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیسی در دیدار قضات

حوزه/ رئیس قوه قضائیه با تاکید براینکه مبارزه با فساد یکی از راهبردهای جدی نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: همه باید در این زمینه فعالانه حرکت کنیم، فساد تحت هر پوششی، هرنامی وهرجایگاه قدرت و ثروتی که باشد زیبنده نظام اسلامی نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، عصر امروز در دیدار با نخبگان، ایثارگران و اقشار مختلف مردم اصفهان در سالن کوثر اظهار کرد: سخنان و بیان های نمایندگان اقشار مختلف مردم در این جلسه نشان از دغدغه مندی ملت دارد.

وی با بیان اینکه امروز آنچه که در بیانیه گام دوم انقلاب برای ادامه مسیر گام  دوم انقلاب بر ما فرض است و چراغ راه بوده، بحث عدالت و اجرای عدالت است، تصریح کرد: برای اجرای عدالت همگان مسئول هستیم و باید تلاش کنیم.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: مردم ناظران بیدار ومسئولین به عنوان اجراکنندگان باید درصدد اجرای عدالت باشند، حس مسئولیت پذیری و داشتن مسئولیت در قبال اتفاقات را باید در جامعه تقویت کرد.

وی افزود: طرح نظارت همگانی و به تعبیر قرآن کریم  امر به معروف و نهی از منکر  باید درجامعه اسلامی اجرا شود، مردم ناظر مسائل فرهنگی، اقتصاد و اجتماعی هستند، افزایش اینحس که  نسبت به دردها باید درمند بود  و داشتن این روحیه  که باید در قبال اتفاقات ومسائل مسئول بود باید نهادینه شود.

نگاه امام(ره) به مردم نگاه تشریفاتی نبود

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان داشت: در روایت ها آمده است اگر در جامعه روحیه امر به معروف و نهی از منکر  و احساس مسئولیت نبود، آن جامعه مُرده است. وی ابراز کرد: در برابر امر به معروف و نهی از منکر ممکن است موانعی باشد و به سهولت انجام نگیرد، اما ما از سرور آزادگان عالم و و شهید کربلا آموخته ایم که باید دراین راه خطر پذیر بود و پیگیری کرد.

وی اضافه کرد: هر زمان شهید، شهادت، استقامت و ایستادگی در کشور ما کم رنگ شود، باید احساس خطر کرد، نماد و نمود شهدا و ایثارگران باید روز به روز  تقویت شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه در مفاهیم بیان شده نمایندگان اقشار مختلف مردم  بر احقاق حقه عامه مردم تاکید شد، گفت:  وظیفه مدعی العموم این است مه هرکجا حقوقی از مردم ضایع شد حتی بدون شکایت ورود کند.

 وی با تاکید براینکه نگاه امام به مردم نگاه تشریفاتی نبود  عنوان کرد: امام عمیقا به مردم معتقد بود، عقیده ما این است برگزاری ر فراندوم پیش کش، باید مردم را در جریان امور مربوطه آنها گذاشت، باید مردم را محرم امورشان دانست و مردم را غافلگیر نکرد.

مردم را باید محرم امور دانست

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اذعان داشت: عمیقا معتقدم  دراموری که مردم در آن نقش اصلی دارند، باید محرم حساب کرد، اقناع افکار عمومی لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: امروز جامعه متدیین تشویق کننده قضات برای برخورد با مفاسد اقتصادی هستند، امروز مردم عملا برای پشتیبانی  دراین امور اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در کشور به مثابه کنترل کیفی است  که چنانچه دیگر دستگاه های اجرایی کشور به خوبی رسالت خود را انجام دهند، نوبت به دستگاه قضایی نخواهد رسید.

وی در ادامه اشاره ای به ضرورت ایجاد شبکه ملی اطلاعات کرد و گفت: اگر شبکه ملی اطلاعات کشور ایجاد شود بسیاری از مسائل ما حل خواهد شد، ایجاد این شبکه ملی از ضروریات است  و همه کشور مسئول هستند این مطالبه رهبری را در این زمینه اجرا کنند.

صداقت، کرامت و خدمت سه اصل دستگاه های کشور باشد

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه دردستگاه های قضایی و مجموعه دستگاه های اداری کشور صداقت، کرامت و خدمت به مردم از شاخصه های جامعه باید باشد و همگان باید اینگونه نگاه کنند ابراز کرد: کسانی که امروز در جایگاه خدمت به مردم و مبارزه با فساد قراردارند چنانچه مرتکب جرم و خیانت بشوند باید به صورت مضاعف مجازات شوند.

فساد تحت هر پوششی و هرنامی باشد زیبنده نظام اسلامی نیست

وی با تاکید براینکه مبارزه با فساد یکی از راهبردهای جدی نظام جمهوری اسلامی ایران است، همه باید در این زمینه فعالانه حرکت کنیم، فساد تحت هر پوششی، هرنامی وهرجایگاه قدرت و ثروتی که باشد زیبنده نظام اسلامی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه مبارزه  و برخود جدی با فساد ازهر نوعی مطالبه و خواسته رهبری است گفت:  قوه قضاییه سرباز میدان مبارزه با فساد ازهر نوع، در هر لباس و هر نامی است.

وی تاکید کرد: ملامت ملامت کنندگان و حاشیه سازان ما را از میدان به در نخواهد کرد، امروز حضور اقشار مردم توطئه ایجاد ناامنی  دشمنان را نقش بر آب کرد.

رئیس قوه قضائیه اذعان داشت: آن کسانی که خلاف ارزش ها حرکت کردند و اموال عمومی ضربه زدند و شرارت ورزیدند، بنابرآنچه قانون تعیین کرده است  مجازات خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • منتقد IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    1 0
    به نظرم عامل اصلی، فساد خواص است ما انقلاب کردیم برای چی ؟ برای اینکه فساد دوره شاهنشاهی از بین برود اما الان ظاهرا فساد مسئولین و آقازاده هاشون از زمان شاه هم بیشتر شده است . الناس علی دین ملوکهم وقتی مسئولین فاسد باشند رشوه گرفتن در ادارات و کم فروشی و ماشین بی کیفیت تولید کردن و ... طبیعیه
  • نوید IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    1 0
    کم کاری در خون بسیاری از ما ایرانی ها هست اگر در بعضی از مواقع مراعات می کنیم بخاطر این است که مسلمانیم و اسلام دست ما را بسته است . تمام دزدانی که در زندانها هستند مگر جزء سران و آقازاده ها هستند ؟