پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام بابایی فردوس

حوزه/ حجت الاسلام بابایی گفت: طلاب باید به‌عنوان یک آسیب‌شناس، مشکلات موجود در شهر و محل خود را شناسایی و بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی راهکارهایی برای حل این مسائل پیدا کرده و آن‌ها را عملیاتی کنند.

حجت‌الاسلام محمد رضا بابایی امام جمعه فردوس در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، به رسالت و وظیفه طلاب در تحقق بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: اولی‌ترین افرادی که باید در بحث بیانیه گام دوم پیش‌قدم باشند، حوزه‌های علمیه و طلاب هستند.

وی ادامه داد: طلاب مدارس علمیه باید در همه زمینه فعال باشند، به‌ویژه به مواردی که مرتبط با حوزه‌های علمیه است ورود جدی کرده و در کنار درس و مباحثه و شرکت موفق در امتحانات، به مسئله پژوهش و تفکر در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه طلاب باید آسیب ها و مشکلات جامعه را شناسایی کنند، تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه باید به‌عنوان یک آسیب‌شناس، مشکلات موجود در شهر و محل خود را شناسایی و بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی راهکارهایی برای حل این مسائل پیدا کرده و آن‌ها را عملیاتی کنند.

حجت الاسلام بابایی با اشاره به اینکه طلاب باید تقوای الهی را  سررشته همه ی امورات قرار دهند، خاطرنشان کرد: طلاب خودشان را به سپر تقوا مجهز کنند، چراکه تقوا با تمرین در کسب خوبی ها و ترک بدی ها کسب می شود.

وی ادامه داد: طلاب همواره با درک مسیر حقایق که منجر به هدایت انسان ها می شود، زمینه ساز هدایت جامعه باشند.

امام جمعه فردوس، احساس وظیفه و تکلیف دینی را یک ارزش برای طلاب دانست و تاکید کرد: طلاب باید قدر تواضع و اخلاق بزرگان حوزوی را دانسته و از آن الگوبرداری کنند، چراکه در آینده هم ممکن است برای آنان این موقعیت و مسئولیت پیش بیاید و باید آماده عملی کردن الگو های فکری و ارزشی خود باشند.

حجت الاسلام بابایی، مدیریت جهادی و تفکر انقلابی را بهترین راه خروج کشور از مشکلات دانست و عنوان کرد: بهترین راه پیشرفت کشور توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب و تفکر و مدیریت جهادی در بخش‌های مختلف جامعه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 0
    آقای بابایی معلم بازنشسته است و مدرک لیسانس فیزیک دارد و در آموزش و پرورش مشهد شاغل بوده و دروس حوزه را هم خوانده است.