جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که باید بیشتر از توان و ظرفیت علمی دانشگاه ها در توسعه متوازن کشور بهره گرفته شود، گفت: متأسفانه امروز تناسبی میان خروجی دانشگاه و نیاز جامعه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران پنجشنبه شب در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو و با حضور جمعی از دانشجویان نخبه برگزار شد، به نقش دانشجویان در رشد علمی جامعه اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها همواره منشأ تحولات مهمی در جامعه بوده اند.

وی با بیان این که دانشگاه های همواره موتور محرکه پیشرفت کشور در عرصه های مختلف بوده اند، افزود: امروز این مراکز مهم علمی کشور نقش بسیار مؤثری در پیشرفت و توسعه ایران اسلامی بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که باید بیشتر از توان و ظرفیت علمی دانشگاه ها در توسعه متوازن کشور بهره گرفته شود، بیان داشت: متأسفانه امروز تناسبی میان خروجی دانشگاه و نیاز جامعه وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد علمی و تحقیقاتی در بخش های مختلف کشور هستیم، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، ورودی و خروجی دانشگاه های کشور چندین برابر شده است.

امام جمعه ساری با بیان این که رشد علمی امروز کشور به هیچ عنوان قابل مقایسه با سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست، بیان داشت: انقلاب اسلامی زمینه ای را برای پیشرفت کشور در بخش های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فراهم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که یکی از نیازهای مهم امروز کشورمان تناسب میزان خروجی دانشگاه ها با نیازهای روز جامعه دانست و تصریح کرد: این مسأله با تعامل بیشتر میان دانشگاه و بخش های مختلف کشور محقق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به نقش جوانان ایرانی در تحولات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: ظرفیت بالای دانشگاه و نسل جوان تحصیل کرده و نخبه جامعه، فرصتی ارزشمند برای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشورمان است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که جلسات مستمر و طولانی رهبر معظم انقلاب با دانشجویان و نخبگان کشور را نشان دهنده دغدغه ایشان نسبت به پیشرفت و توسعه کشور دانست و افزود: مسؤولان سایر بخش های کشور نیز باید از این ظرفیت و پتانسیل بالا در جهت پیشرفت کشور بهره گیرند.

وی با اشاره به این که امروز باید دانشجویان مؤمن و متعهد بیشتر مورد توجه و تقویت قرار گیرند، گفت: دانشجویان به عنوان دلسوزان واقعی انقلاب و کشور نیازمند حمایت بیشتری هستند.

امام جعمه ساری در ادامه سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و با بیان این که جوانان محور اصلی سخنان مقام معظم رهبری در این بیانیه مهم هستند، گفت: نسل جوان و انقلابی کشورمان نقش بسیار مهم و راهبردی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بر عهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha