جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سعیدی - نمازجمعه قم

حوزه/ آیت الله سعیدی گفت: نباید کسانی که غم دشمنان و فتنه گران را می خورند، در مجلس راه پیدا کنند، کسانی که علیه ملت و به نفع دشمن حاضرند پیمان های ننگین را امضا کنند، نباید در مجلس حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، یکی از مؤلفه های ارزش در قرآن کریم را تقوا دانست و عنوان کرد: فردی که می خواهد مسلمان و تحت فرمان عقل و وحی باشد، باید تقوای الهی را رعایت کند.

وی با بیان اینکه در پیکره اخلاق اسلامی واژه ای به کمال و تمامیت تقوا وجود ندارد، افزود: مساجد خدا را کسانی آباد می کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند.

امام جمعه قم گفت: از نظر قرآن مسجد سازی تنها به این نیست که سنگی را روی سنگی بگذارند، بلکه آبادگر مسجد در وهله نخست باید ایمان به خدا و معاد داشته باشد، انسانی که اعتقاد به معاد دارد، باید در عمل نیز نمازگزار باشد.

آیت الله سعیدی بیان کرد: کسی که نماز می خواند اما از غم محرومان غافل است و زکات نمی پردازد و کسی که روحیه ترس از خدا ندارد نمی تواند در صدد آبادی مساجد باشد.

وی ادامه داد: کسانی که رسالت الهی را به دوش می کشند، نباید از غیر خدا وحشت داشته باشند، اگر انسان از غیر خدا بترسد، در برابر فشارهایی که از سوی قدرت های سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی طاغوت رنگ می بازد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) رفتار انسان را بازتاب باورهای او دانست و تصریح کرد: ایمان به خدا و روز معاد جزو نافذ ترین باورها در وجود انسان بوده که به اخلاق و برنامه او جهت می دهد.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: آباد کردن باید از دو جهت انجام شود، هم از جهت آبادی مادی مانند امکانات و هم از جهت آبادی معنوی، مساجد باید محل دائر کردن درس و بحث و خدمت رسانی به محرومان، پاسخ به شبهات، برگزاری مراسم اعیاد و مانند این ها باشد.

وی ادامه داد: تخریب مساجد نیز به دو گونه است، جلوگیری از کارهای خیر در مسجد، غیبت کردن در آن، توطئه بر ضد مسلمانان و نظام در مساجد و غیره در راستای همان مسجد ضرار است که منافقین تاسیس کردند.

نماینده ولی فقیه در قم با تاکید بر اینکه مساجد باید از پلیدی ها دور نگاه داشته شوند اظهار داشت: آبادگران مساجد الهی هم باید از تخریب مساجد جلوگیری کنند و هم آن را از آفات و آسیب ها در امان نگاه دارند.

آیت الله سعیدی در بخش دوم خطبه های نماز جمعه ابراز کرد: یکی از ثمرات تقوا این است که انسان با تقوا کار را از راه خود انجام می دهد، در زمان جاهلیت برخی از کارها از راه های اشتباه انجام می شد که قرآن مردم را نسبت به آن نهی کرد.

وی علوم و معارف اهلبیت را ماندگار و همیشگی دانست و یادآور شد: سیاستمداران و مسئولان کشور باید هر کاری را از راه و روش مناسب انجام دهند تا هم به اقتضای تقوا عمل کرده باشند و هم مردم را در دردسر نیندازند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) آخرین امامی بودند که علی رغم تمام محدودیت ها، اما با شیعیان ملاقات انجام می دادند، چرا که پس از ایشان دیدار با فرزندشان به آسانی میسر نبود.

آیت الله سعیدی مطرح کرد: مهیا کردن جامعه برای معرفت به امام زمان یکی از وظایف امام حسن عسکری(ع) بود، از سوی دیگر دشمنان در کمین بودند که خلیفه امام حسن عسکری(ع) را به قتل برسانند، به همین جهت ایشان در شرایط تقیه با مردم ارتباط برقرار می کردند.

وی گفت: امام حسن عسکری(ع) به شیعیان توصیه می کردند که صبر و مقاومت پیشه کنند، چرا که پیامبر گرامی اسلام(ص) افضل اعمال امت را انتظار فرج ذکر کرده اند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: حضرت معصومه(س) نشان دادند که می توان در عین حفظ عفاف و حجاب می توان در جامعه تاثیرگذار بود و می توان با زندگی عفیفانه به نشر معارف اهلبیت(ع) پرداخته و مجاهده فی سبیل الله بود.

آیت الله سعیدی ادامه داد: حضرت معصومه(س) نشان داد که می توان با رعایت عفاف با طاغوت مقابله کرد، در نهایت این بانوی کرامت جان خود را در راه خدا فدا کردن و مقام ایشان به قدری است که امام صادق(ع) فرموده اند که همه شیعیان ما به برکت شفاعت این بانوی بزرگوار بهشتی هستند.

وی تصریح کرد: مردم قم باید هوشیار باشند که دست دشمنان را از این شهر که قصد از بین بردن جایگاه و عفاف در قم را دارند کوتاه کنند، در اغتشاشات اخیر نیز دیدیم این شهر دستخوش این اتفاقات ناگوار نشد.

امام جمعه قم تاکید کرد: از تاریخ ۱۶ آذر دانشجویان ما به یاد کشته شدگان مظلوم در این روز فریاد مرگ بر آمریکا سر می دهند.

آیت الله سعیدی با اشاره به انتخابات پیش رو عنوان کرد: مناسب است که شورای نگهبان با توجه به منویات رهبر انقلاب، زمینه جلوگیری از فساد مالی، اخلاقی و نفوذ دشمن را بگیرد.

وی اضافه کرد: باید مجلسی در تراز انقلاب و مبارزه کننده با فساد شکل بگیرد، از شورای نگهبان انتظار می رود که جلوی ورود افراد دارای سابقه سوء سیاسی و اقتصادی هستند را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در قم تصریح کرد: مردم از شورای نگهبان توقع دارند که آن دسته از نمایندگان که به نفع سلطه گران موضع گیری کرده اند را با ابزارهای قانونی رد صلاحیت کنند.

آیت الله سعیدی یادآور شد: نباید کسانی که غم دشمنان و فتنه گران را می خورند، در مجلس راه پیدا کنند، کسانی که علیه ملت و به نفع دشمن حاضرند پیمان های ننگین را امضا کنند، نباید در مجلس حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: شورای نگهبان نشان داده که به موجب قانون و بر حسب تکلیف الهی با کسی شوخی ندارد و ملت هم از اقدامات قاطع این شورا پشتیبانی کرده و خواهد کرد.

امام جمعه قم ابراز کرد: مردم عزیز ما می دانند که شورای نگهبان به حداقل صلاحیت ها اکتفا می کند؛ اما انتخاب افراد متخصص و دلسوز به عهده مردم بوده و رای دهنده باید یا خود دارای تشخیص باشد و یا به افراد مورداعتماد مراجعه کند.

آیت الله سعیدی یادآور شد: مسئولان انتخابات همان طور که می دانند رای مردم حق الناس بوده و باید به بهترین نحو این حق الناس و امانت داری را رعایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha