پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نخستین همایش طلاب و روحانیون کارآفرین سمنان با حضور معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین نبوی گفت: بیکاری همواره مورد مذمت اسلام و جامعه بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن نبوی، پیش از ظهر امروز در نخستین همایش طلاب و روحانیون کارآفرین با رویکرد ترویج فرهنگ تعاون، کارآفرینی و کار جمعی، به میزبانی سالن همایش های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اظهار داشت: فرهنگ بیکاری همواره مورد مذمت اسلام و جامعه  است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور با تاکید بر افزایش بهره وری کارها، تصریح کرد: ما باید به کارهای پرفایده تر فکر کنیم و در برخی از موارد مانند تولید زعفران و قلم زنی و... اگر کارهای ما به دنیا عرضه نشود خیلی مشکلی پیش نمی آید، اما برخی از تولیدات ماندد تجهیزات پزشکی، گندم و... تولیدات استراتژیک است و ما نیز باید به دنبال اشتغال پرفایده برویم.

وی با تاکید بر خلاقیت و نوآوری در کار، افزود: در برخی از کارها مانند تولید لباس، باید دنبال دشمن شکنی باشیم و اگر در هر کاری خلاقیت و نوآوری نباشیم، با شکست مواجه می شویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین نبوی با اشاره به تاثیر کارآفرینی در فقرزدایی، خاطرنشان کرد: به نظر بنده پول دادن به فقرایی که می توانند کار کنند، درست نیست و باید درآمد با عزت به آنان بدهیم و زمینه سازی برای اشتغال زایی شکل بگیرد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور با اشاره به نقش کار و اشتغال زایی در مقابله با تحریم ها، گفت: دشمن می خواهد ضربه بزند که در اقتصاد مردم را ناامید کند و هر یک بیکار عنصر ناامیدی اقتصادی در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه باید بیش از هر کاری یک طلبه، طلبه باشد، افزود: باید طلبه بود و در حاشیه طلبگی، کارآفرینی کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نبوی گفت: از سرمایه اجتماعی خود استفاده کنید برای اینکه کار آفرین درست کنید، نه اینکه خودتان تنها کارآفرین باشید، ظرفیت ها در مردم فراوان است که باید این ظرفیت ها را فعال کرد.

وی با اشاره به عرصه هنر و فعالیت طلاب نیز تصریح کرد: ما باید به هنری بپردازیم که به دین و تبلیغ و دنیای طلبگی کمک کند و پیام های دین را در قالب هنر به جامعه منتقل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha