پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام واحدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین واحدی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه خواهران نقش اساسی در تمدن سازی اسلامی دارد، گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به بحث تمدن سازی پرداخته اند و حوزه های علمیه باید شاخص های تمدن سازی را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین واحدی، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، با تسلیت شهادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران در تمدن سازی اسلامی نقش اساسی دارد.

معاون امور حوزه های علمیه خواهران افزود: حوزه علمیه خواهران باید روز به روز برای ایفای این نقش مهم آماده شود.

وی با اشاره به به شاخص های مهم تمدن اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به بحث تمدن سازی پرداخته است و حوزه های علمیه باید شاخص های تمدن سازی را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی در بیان این شاخص ها اظهار داشت: خداباوری، معنویت و اخلاق شاخص هایی است که در تمدن سازی نوین اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و بدون کلمه «لا اله الا الله» تمدن سازی معنا و مفهوم ندارد.

معاون امور حوزه های علمیه خواهران، علم و دانش را دیگر شاخصه تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: بدون علم این تمدن توسعه پیدا نمی کند؛ تمدن اسلامی نیاز به عدالت و عدالت خواهی و ایستادگی در این راه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی با بیان اینکه خداباوری، اخلاق، معنویت، عدالت گستری در توصیف و تبیین عدالت اسلامی بسیار مهم است، ادامه داد: دانش اساسی متعلق به حوزه های علمیه است و اگر حوزه ها رشد مناسب را حاصل کنند، تمدن اسلامی نیز محقق می شود.

معاون امور حوزه های علمیه خواهران در ادامه به اثرگذاری حوزه های علمیه پرداخت و افزود: حوزه های علمیه خواهران نقش مهمی در تربیت افراد جامعه به ویژه فرزندان در خانواده دارند؛ مردان برای نقش آفرینی قطعاً به حمایت همسران خود نیازمندند و این زنان هستند که می توانند مردان را برای کارهای بزرگ پشتیبانی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی با تقدیر از تلاش های خانم فاطمه یوسفی، مدیر سابق حوزه علمیه خوارهان استان بوشهر، داشتن صداقت در کار، جهادی  و انقلابی عمل کردن را از ویژگی های  وی عنوان کرد و ابراز داشت: گام هایی که خانم یوسفی برای نظم و نظام حوزه علمیه برداشت تا سال ها ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha