جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
«شب شعر» توسط انجمن مسلمانان در لندن برگزار گردید

حوزه/ انجمن اسلامی «آغوش مسلمان» در لندن برای نخستین بار مراسم شب شعری را برای سخنوران و هنرمندان مسلمان برگزار کرد تا اشخاص استعدادهای ادبی شان را به نمایش بگذارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  یک انجمن اسلامی در شهر لندن، روز چهارشنبه 4 دسامبر، میزبان شب شعری بوده و با باز کردن درهایش به روی حاضران از شرکت کنندگان دعوت کرده بود، در شعرخوانی در غروب این روز شرکت کنند.

شریک علی یکی از میزبانان اجمن «آغوش مسلمان» اشاره کرد این نخستین بار است که آنان از یک رویداد فرهنگی در بارکلیز لندن حمایت می کنند.

 شعیب قریشی میزبان دیگر این گردهمایی گفت: ما می خواستیم روی دیگر جامعه اسلامی را نشان دهیم و رویداد امروز درباره به تصویر درآوردن چهره مثبت اسلام است.

این اجلاس با آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و سپس هنرمندان و سخنوران یکی پس از دیگری به روی صحنه آمده و شعرخوانی کردند و سخنی معنادار درباره اهداف شان در زندگی، سفرشان، انتظارات و پیام هایی که آموخته بودند، به زبان آوردند

بنیانگذار این اجلاس که خودش یک تازه مسلمان بوده و نامش لیام می باشد گفت: اینجا سکویی است که اشخاص استعدادها و توانمندی هایشان را از طریق اشکال زیبای  شاعرانه به نمایش می گذارند.

لیام افزود: شعر در اسلام مهم است و سخنوری در بریتانیا نیز از اهمیت برخوردار است. و به چیز زیبایی تبدیلی شده که ارزش دارد که بتواینم بخشی از آن باشیم. توانایی های نمایشی این هنرمندان تنها یک نعمت است.

وی خاطرنشان کرد که این انجمن کارش را از ژانویه 2018 و در فیس بوک آغاز کرده تا مردم اشعارشان را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند و از آن زمان تاکنون نیز سازمان شان رو به پیشرفت بوده است.

او درباره اسلام آوردن خود گفت: من هویتم جامائیکایی- انگلیسی است. وهمراه با یک برادر مسلمان تونسی تبار به دانشگاه می رفتم. و او سال ها برای هدایت من وقت گذاشت، درباره زیبایی ها و آموزه های اسلامی، و معجزات قرآنی به من راهنمایی کرد تا اینکه پس از گذشت  چند سال، با دیدن آنچه برایم منطق به نظر می رسید،  در 2013 به اسلام ملحق شدم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha