شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه بابلسر

امام جمعه بابلسر، تحقق گام دوم انقلاب را نیازمند گفتمان سازی دانست و با بیان این که باید بیش از پیش از ظرفیت بالای دانشگاه ها و دانشجویان در تحقق این بیانیه مهم بهره گرفته شود، افزود: باید راهکارهای عملی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مراکز علمی و آموزشی کشور تبیین و تشریح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان با اشاره به نقش اثرگذار دانشگاهیان در برابر توطئه‌ دشمنان، گفت: جامعه دانشگاهی کشور همواره در صف نخست دفاع از انقلاب و آرمان های نظام قرار داشته است.

وی با بیان این که چشم طمع دشمنان همواره به مراکز دانشگاهی و علمی کشور بوده است، افزود: دشمنان در چهل سال اخیر همواره تلاش کردند با سوء استفاده از جامعه دانشگاهی کشور، آنها را در مسیر دیگری قرار دهند.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که جامعه دانشگاهی کشور هوشیارتر و  با بصیرت تر از هر زمان دیگری در صحنه دفاع از انقلاب حضور دارند، بیان داشت: طی این چهل سال بسیاری از توطئه های دشمنان با هوشیاری و بصیرت جامعه دانشگاهی کشور خنثی شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی رسالت بسیار مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: امروز هم کشور نیازمند هوشمندی، بصیرت و درایت دانشجویان در قبال توطئه دشمنان است.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که دانشجویان نقش محوری در نهضت انقلاب داشتند، تصریح کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام حماسه ارزشمندی بود که در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

حجت الاسلام قلی پور در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت کرسی های آزاد اندیشی در سطح دانشگاه ها تأکید کرد و گفت: دانشجویان باید با برپایی نشست های هم اندیشی و نقد و بررسی، ضمن گفتمان سازی با تبیین، تحلیل زوایای مختلف برخی موضوعات،  نقش آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و بصیرتی داشته باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نسل جوان محور این بیانیه مهم مقام معظم رهبری هستند که باید مورد توجه همه مسؤولان قرار گیرند.

امام جمعه بابلسر، تحقق گام دوم انقلاب را نیازمند گفتمان سازی دانست و با بیان این که باید بیش از پیش از ظرفیت بالای دانشگاه ها و دانشجویان در تحقق این بیانیه مهم بهره گرفته شود، افزود: باید راهکارهای عملی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مراکز علمی و آموزشی کشور تبیین و تشریح شود.

وی با بیان این که تحقق عملی بیانیه گام دوم انقلاب بهترین راهکار برای پیشرفت و توسعه کشور در ابعاد مختلف است، بیان داشت: این بیانیه مهم باید از سوی مراکز علمی به یک گفتمان در کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که دانشگاه ها باید راهکارهای عملیاتی شدن این بیانیه مهم را برای جامعه به خوبی تبیین کنند، تصریح کرد: حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال دینی و علمی کشور رسالت مهمی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دارند.

امام جمعه بابلسر، استکبار ستیزی، عدالت خواهی، مطالبه گری، بصیرت و انقلابی بودن را مهم ترین ویژگی جنبش دانشجویی برشمرد و افزود: دانشجوی مسلمان ایرانی همواره در برابر ظلم و استبداد بیگانه خواهد ایستاد و از آرمان ها و ارزش های انقلاب حراست و پشتیبانی خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha