جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نقد علی

حوزه/ حجت الاسلام نقد علی با تاکید بر این که کلمه، کلمه قرآن برای زندگی ما حرف دارد، گفت: اگر عالم دینی انس صد درصدی با قرآن پیدا نکند، در حقیقت عالم واقعی نیست.  

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد تقی نقد علی، ظهر امروز در چهارمین همایش تجلیل از حافظان مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد اصفهان، اظهار کرد: معتقدم اگر عالم دینی انس صد درصدی با قرآن پیدا نکند، در حقیقت عالم دینی واقعی نیست و مجازاً به تعبیری عالم دین است.

وی ابراز کرد: اغلب طلاب با کتاب های درسی انس عجیبی پیدا می کنند، در حالی که چنین انسی با قرآن کریم کمتر است و باید برای این امر تدبیر خاص کرد.

وی ادامه داد: روحیه کسی که فقط غرق در علوم حوزوی است با روحیه کسی که انس با قرآن داشته و سپس علوم حوزوی را بیاموزد از زمین تا آسمان متفاوت است.

مدیر مدرسه علمیه حفظ قرآن شهید طباطبایی نژاد اصفهان با بیان اینکه رفتار یک طلبه حافظ  و مانوس با قرآن در همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با دیگران متفاوت است گفت: ایمان تام به آیات شریفه قرآن، سبب موفقیت، سربلندی، عزت و پیروزی امام راحل و رهبر معظم انقلاب شده است.

حجت الاسلام نقد علی عنوان کرد: در کجای کتاب های علوم سیاسی دنیا درباره امدادها و مشیت های الهی گفته شده است؟، کتاب های روانشناسی و علوم سیاسی اسلامی تاکنون نگاشته نشده است چرا که شرط آن تسلط کامل بر قرآن کریم است.

مدیر مدرسه علمیه حفظ قرآن شهید طباطبایی نژاد یادآور شد: بارها ما در طول انقلاب دیده ایم که امام راحل و رهبر معظم انقلاب به دلیل انس مستمر با قرآن کریم و رعایت تقوا از چنان آرامشی در جریان حوادث برخوردار بودند که ما در این حوادث از شدت غم و ناراحتی به خود می لرزیدیم.

وی در پایان ضمن تشویق مجدد طلاب حافظ قرآن کریم بر تثبیت حفظیات، گفت: واو به واو قرآن کریم برای زندگی ما حرف دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha