شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خانم معصومه ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران گفت: در شرایط کنونی جامعه، آموزش مهارت های زندگی از جمله پیش نیازهای مهم در راستای تحکیم بنیان خانواده است.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به اهمیت این مساله، یکی از ماموریت های کلیدی مبلغان و فعالان فرهنگی حوزه های علمیه خواهران ناظر به ارایه آموزش های مربوط به مهارت های زندگی برپایه آموزه های ناب دینی است که این مقوله در راستای تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی صورت می گیرد.

وی افزود: اساساً در حوزه‌های علمیه خواهران، همت و تلاش ما بر این است که تا مبلغانی تربیت کنیم که این ها بتوانند علاوه بر عمل به آموزه‌های دینی در زندگی شخصی خود، سبک زندگی اسلامی و مهارت خوب زندگی کردن را بر اساس آموزه‌های دینی به جامعه به ویژه دختران و بانوان انتقال داده و آموزش دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که ما برای کاهش معضلات و آسیب های متوجه نهاد خانواده می بایست بیش از هر چیز بر روی مقوله آموزش تمرکز کنیم، چرا که در غیر این صورت شاهد افزایش گسست نسلی، رشد آمار طلاق و به طور کلی تضعیف جایگاه و بنیان خانواده خواهیم بود.

وی گفت: ما باید آموزش هایی همچون قبل و حین ازدواج، همسرداری و نیز تربیت فرزند بر پایه آموزه های اسلامی را به نسل جدید و خانواده ها ارایه کنیم و البته توجه داشته باشیم که تاثیرات مطلوب این رویکرد به تدریج در محیط جامعه خود را نشان می دهد و به ویژه در امر تحکیم و تعالی خانواده بسیار موثر خواهد بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha