سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام اسماعیل زاده از برگزاری نخستین جلسه انجمن های علمی با حضور حجت الاسلام مهاجر در ساری خبر داد و گفت: این نشست با هدف راه اندازی و آغاز به کار برخی ها از انجمن های علمی در حوزه علمیه استان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، امروز در جلسه هماهنگی هفته پژوهش با بیان این که برنامه های هفته پژوهش امسال با شعار محوری، پژوهش و تمدن نوین اسلامی برگزار می شود، گفت: در همین راستا برنامه های متعدد استانی و شهرستانی با هدف ترویج و گسترش فرهنگ پژوهش در سطح مدارس علمیه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که مهم ترین هدف ما در همه این برنامه ها، ایجاد انگیزه در طلاب برای سوق پیدا کردن به سمت تحقیق و پژوهش است، افزود: اگر جذابیت های پژوهش به خوبی برای طلبه تبیین شود، به طور حتم طلبه در این مسیر حرکت خواهد کرد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با تأکید براین که امروز رشد علمی همه مراکز آموزشی دنیا بر مبنای پژوهش است، تصریح کرد: حوزه های علمیه نیز به عنوان یکی از مهم ترین مراکز علمی و دینی، باید فعالیت های خود را بر مبنای تحقیق و پژوهش دنبال کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آموزش ما نیز در سطح حوزه های علمیه باید پژوهش محور باشد، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه های علمیه در هر سطوح علمی به تحقیق و پژوهش نیاز جدی پیدا خواهد کرد و همین مسأله ضرورت پرداختن به مسأله پژوهش را در مدارس علمیه بیشتر می کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رشد علمی در حوزه با پژوهش و تحقیق محقق خواهد شد، ادامه داد: پیشرفت های علمی که امروز در حوزه مشاهده می کنیم نتیجه و محصول تحقیقات و پژوهش های علمی است که در طول تاریخ از سوی عالمان و بزرگان دینی حوزه مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نخستین جلسه انجمن های علمی با حضور حجت الاسلام مهاجر در ساری خبر داد و خاطرنشان کرد: این نشست با هدف راه اندازی و آغاز به کار برخی ها از انجمن های علمی در حوزه علمیه استان است.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری برنامه های متنوع استانی و شهرستانی همزمان با هفته پژوهش در سطح مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: در همین راستا نشست مشترک حوزه و دانشگاه، بیست و هفتم آذر ماه در دانشگاه آزاد ساری برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، همچنین به برگزاری نشست های علمی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب در سطح مدارس علمیه خبر داد و افزود: به طور حتم برگزاری این نشست های علمی در رونق فعالیت های پژوهشی مدارس علمیه بسیار اثرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده همچنین از برگزاری مسابقات علمی همزمان با هفته پژوهش در سطح مدارس علمیه مازندران خبر داد و گفت: علاوه بر در این هفته کارگاه های مهارت ورزشی پژوهشی نیز با حضور طلاب در سطح مدارس علمیه برگزار می شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha