شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رجبی

حوزه/ قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) قم گفت: اصل طرح ولایت در واقع برنامه ای است که اندیشه های بنیادین اسلامی را در قالب نظام تفکر دینی عرضه می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عصر سه شنبه در نشست تبیین طرح ولایت و معرفی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) واحد شیراز که در مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد، طرح ولایت را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اصل طرح ولایت در واقع برنامه ای است که اندیشه های بنیادین اسلامی را در قالب نظام تفکر دینی عرضه می کند.

وی تاکید کرد: طرح ولایت همچنین زیر ساخت های فکری نسل جوان و فرهیختگان را بر اساس اندیشه ناب اسلام محمدی به صورت متقن و مستدل که در برابر شبهات بتوانند مقاوم باشند را عرضه می کند.

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) به مدت اجرای طرح ولایت اشاره و تصریح کرد: این طرح حدود ۲۵ سال است که اجرا می شود و در این مدت برای اقشار مختلف از جمله دانشجویان، طلاب، نخبگان کشوری، دبیران آموزش و پرورش، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مدیران ارشد بخشی از وزارت خانه های نظام جمهوری اسلامی برگزار شده است.

وی در ادامه بیان داشت: طرح ولایت از همه اقشار تجربه دارد و همچنین دروس مورد تجدید نظر قرار گرفته و سال ها تدریس شده است، درواقع دوره کاملی است که ۲۵ سال تجربه رشد و شکوفایی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی ابراز کرد: برخی طلاب پس از شرکت در دوره طرح ولایت بیان داشتند که طلبگی را درک کرده ایم، همچنین نخبگان نیز گفته اند با این طرح به نظام اسلامی و مکتب خود بار دیگر افتخار کرده ایم و دانشجویان نیز گفته اند طرح «ولایت» طرح «ولادت» است، بنابرین این تفاسیر اثرگذاری طرح را می رساند.

وی به اجرای طرح ولایت در استان فارس اشاره و خاطرنشان کرد: در استان فارس این طرح قبلا برگزار شده است که حدود ۶۰۰ نفر این دوره را گذرانده اند البته بخشی در استان و بخشی در جا های دیگر که متمرکز بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان بیان کرد: اکنون تداوم آموزش ها برای طلاب، دانشجویان و سایر اقشار فرهیخته و همچنین برگزاری دوره تربیت مدرس طرح ولایت در استان فارس نیز در دستور کار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha