پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
صدیقی

امام جمعه موقت تهران با اشاره به رشوه خواری و منکراتی که در برخی ادارات اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: این حقارتی که برای مردم در ادارات اتفاق می‌افتد، باید توسط مردم اصلاح شود و همان طور که امام(ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی و اصلاح نظام ایستادگی کرد تا به ثمر رسید، مردم نیز برای مقابله با منکرات باید ایستادگی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، شامگاه سه شنبه در همایش «نقش امر به معروف و نهی از منکر در حفظ نظام اسلامی» که در تالار رازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند برای ما جبهه ای گشوده که می توانیم برای پاسداری از اخلاق و اندیشه و شرع، سنگربان باشیم و احیاگران امر به معروف و نهی از منکر بوده تا آنچه را خدا و پیامبر و ائمه را خشنود می کند انجام دهیم.

وی افزود: در قرآن شریف آمده گذشته ها را یاد کنید و وضعیت فعلی خود را بسنجید تا نصرت الهی برایتان ملموس شود و با دلگرمی راه دین و عدل و معنویت و ارزشها را ادامه دهید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر به گذشته نگاه کنیم می  بینیم در مسیر گذشته انقلاب امر به معروف و نهی از منکر تنها امتیازی است که ما را از سایر امت ها متمایز می سازد، اظهار کرد: اگر این امر را ترک کنیم بهترین امت نیستیم، حیات و وحدت ما به ولایت است و ولایت در چارچوب حیات جامعه می تواند نقش خودش را ایفا کند و حیات جمعی جامعه به نظارت جامعه بر یکدیگر است.

زمان طاغوت ۴ هزار شرابخانه در کشور وجود داشت

 صدیقی تصریح کرد: در دوران طاغوت انواع منکرات در حاکمیت طاغوت و حاکمیت واپسگرایی و وابستگی بود و در شرایطی زندگی می کردیم که ۴ هزار شرابخانه در کشور وجود داشت و از زن های خودفروش مالیات می‌گرفتند و پرچم فحشا بالا بود و مراکز قمار پروانه داشتند و مالیات می‌دادند و این پول به خزانه دولت می رفت و در کنار اینها مستشاران آمریکایی در آموزش و پرورش و وزارت علوم و ارتش ما تسلط کامل داشتند. و برنامه می‌دادند و نمایندگان را به مجلس می‌فرستادند.

انگلیس، شوروی، آمریکا و فرانسه از ایران باج می‌گرفتند

وی افزود: سفارت انگلیس، شوروی، آمریکا و فرانسه از ایران باج می‌گرفتند و مردم هیچ نقشی در روزگار نداشتند، مردم نه در تعیین نماینده مجلس و نه در سیاستهای جاری در جامعه نقش داشتند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آیت الله بروجردی(ره) اولین مرجعی است که به اروپا و جهان غرب مبلغ فرستاد، اظهار کرد: ایشان با همه معنویت و نفوذش نتوانست جلوی شرابخانه ها را بگیرد و  فاحشه خانه ها را تعطیل کند، چراکه زعامت و مرجعیت تا اقتدار حکومتی نداشته باشد، کاری نمی تواند بکند.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی قبل از انقلاب را دیده باشد، پی می‌برد که نخبگان ما هیچ جایگاهی در جامعه نداشتند، ابراز کرد: اگر به سوابق دانشگاه های اصفهان، شیراز و ... نگاه کنید، می‌بینید قبل از انقلاب یک دانشگاه نماز جماعت نداشت.

صدیقی با بیان اینکه امروز دانشگاه از روحانیون با آغوش باز استقبال می کند، تاکید کرد: قدر این روزگار را بدانید و از این ظرفیتها استفاده کنید.

امام جمعه موقت تهران افزود: قبل از انقلاب اگر دختری با چادر و حجاب وارد مدارس و دانشگاه ها می شد، هو  می شد و جرأت نداشت با حجاب در جامعه ظاهر شود.

سلاح امر به معروف و نهی از منکر

وی در رابطه با چرایی پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: فریاد امر به معروف و نهی از منکر از حلقوم یک مرجع بزرگ که مبارزه با شاه را واجب کرد، مسبب تحرکات و پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

 صدیقی با بیان اینکه ما با سلاح شاه را بیرون نکردیم، تاکید کرد: سلاح ما امر به معروف و نهی از منکر بود و نه تنها شاه بلکه آمریکا، شوروی و قدرت های بلوک غرب و شرق را بیرون کردیم و دست سلطه را از این کشور کوتاه کردیم.

تحقیر مردم در ادارات!!

امام جمعه موقت تهران با اشاره به رشوه خواری و منکراتی که در برخی ادارات اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: این حقارتی که برای مردم در ادارات اتفاق می‌افتد، باید توسط مردم اصلاح شود و همان طور که امام(ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی و اصلاح نظام ایستادگی کرد تا به ثمر رسید، مردم نیز برای مقابله با منکرات باید ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا اول انقلاب نقشه ها برای سرنگونی نظام داشت، تشریح کرد: افرادی که لانه جاسوسی را تسخیر کردند کار بزرگی کردند، ولی امام بود که به آنها امید داد که آنچه را که گرفتید محکم بچسبید و اگر نمیتوانید گروه جدیدی بیایند.

صدیقی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر مردم انقلابی و یاران انقلاب فضا را برای لیبرال‌های اول انقلاب تنگ کرد، اظهار کرد: داستان به اینجا ختم نشد و بنی‌صدر آمد و به کشور خیانت کرد، اما روشنگری شهدا و امت حزب الله کاری کرد که فضا را برای بنی صدر و رجوی نیز تنگ کرد و آنها را  از کشور فراری داد.

وی با اشاره به این جمله شهید بهشتی که «ما عاشقان خدمتیم نه تشنگان قدرت»، اظهار کرد: مردم با خون شهید بهشتی که بالاترین شهادت بود بیدار شدند و نقشه منافقین نقش برآب شد

*امر به معروف و نهی از منکر هشت سال ما را در برابر قدرت ها حفظ کرد

وی افزود: بعد از آن جریان جنگ پیش آمد؛ ما آماده نبودیم و ارتش تضعیف شده بود و سپاه تازه کار بود، از طرفی منافقین هم در کشور وجود داشتند و دنیا نیز پشت صدام برای خفه کردن نطفه انقلاب ایستادند، اما آنچه که هشت سال جبهه ما را در برابر قدرت استکباری اطلاعاتی و سیاسی و تبلیغاتی دشمن حفظ کرد جز تبلیغ و امر به معروف و نهی از منکر نبود؛ امام با این جریان توانست جبهه ای به وجود بیاورد که خون بر شمشیر پیروز شد.

برجام را با ترساندن بر مردم تحمیل کردند

امام جمعه موقت تهران  با بیان اینکه امروز برجام را با ترساندن بر مردم تحمیل کردند و آب خوردن را به برجام گره زدند، ابراز کرد: این را باید تبیین کرد که جریان کفر تضاد ذاتی با اسلام دارد.

وی با تاکید بر این مهم که جبهه هشت ساله را امر به معروف و نهی از منکر اداره کرد، اذعان داشت: آن زمان که موشک نداشتیم، ولی همه عزت از آن بسیج و مردم بود، چون فرمانده نرفته بود فرمانده شود، رفته بود تا شهید شود، از طرفی اشرافیت در انقلاب تحقیر شد و کسی روی آنرا نداشت که ماشین قیمت بالا سوار شود

فتنه های بعد از امام(ره) از جنگ تحمیلی خطرناک تر بود

 صدیقی با اشاره به فتنه های بعد از امام که خطرناکتر از جنگ بود، اظهار کرد: فتنه ۸۸ جریان نفاق، سکولار و لیبرال بود که خفه شده بودند و هشت ماه تمام تهران را ناامن کردند، اما فرمانده جنگ نرم ما امام خامنه ای آرام آرام سران فتنه را به حضور پذیرفت و همه چیز را تبیین کرد و در آن نماز جمعه به یاد ماندنی با امام زمان(عج) نجوا کرد و این فتنه ای که مردم را به خیابان کشاند و جامعه را دوقطبی کرد و می رفت که با دست خودمان انقلاب را نابود کنیم، خنثی شد، اما نه در اثر سلاح بلکه اثر امر به معروف و نهی از منکر است که حضور حماسی مردم را رقم زد.

بالاترین امر به معروف حفظ نظام اسلامی است

وی با اشاره به اینکه بالاترین امر به معروف، حفظ نظام اسلامی است، ابراز کرد:  حضور حماسی مردم این نظام را حفظ کرد و دنیا با همه قدرت آمده تا آن که منشا هدایت و اقتدار ماست و استکبار را متزلزل کرده را از مردم بگیرند و قداست ولایت فقیه را بزدایند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: چند منکر و چند معروف را باید برای مردم تبیین کرد تا مردم اجازه ندهند اصفهان با وجود نورانی ترین شهدا مردم افرادی را انتخاب کنند که ما را به سمت تباهی بکشانند، چنانکه بعضی وزرا با پرونده سیاه امنیتی در مسائل کشور و علی الخصوص در ماجرای بنزین ورود کردند تا کشور را به تشنج بکشانند.

مسیر را برای مردم هموار کنیم

وی افزود: ما باید مسیر را برای مردم هموار کنیم تا با اقتدار کامل مردم در برابر تبعیض بایستند و فضایی برای فریاد کشیدن و تقبیح کردن اعمالی که خلاف ولایت و شهادت است پیدا کنند.

صدیقی با بیان اینکه ما دنبال جریان سازی هستیم، تاکید کرد: با گروه محدودی تحت عنوان آمرین به معروف نمی توانیم از پس این سیاهی ها بر بیاییم و لازم است مثل ۹ دی این حس را در مردم ایجاد کنیم که می توانند به میدان بیایند و این بدی ها را بشورند و ببرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha