جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید جلال صالحی

حوزه/ حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که امروز باید تفکر و نگاه انقلابی در بخش های مختلف جامعه به ویژه حوزه و روحانیت تقویت شود، گفت: یکی از بهترین راه های تقویت نظام، گسترش تفکر انقلابی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلا سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری سه شنبه شب در نشستی با جمعی از روحانیان ساری به نقش مهم و ارزنده روحانیت در ادوار مختلف تاریخ اشاره کرد و گفت: روحانیت همواره پرچم دار نشر و گسترش معارف دینی در جامعه اسلامی بوده است.

وی با بیان این که روحانیت در دفاع از دین همواره ثابت قدم بوده است، افزود: این قشر اثرگذار جامعه دینی در طول تاریخ همواره با توطئه های بسیاری از سوی دشمنان مواجه بوده، اما همواره با تلاش و مجاهدت به رسالت واقعی خود عمل کرده است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که دشمنی با دین و اهل بیت(ع) سابقه ای هزاران ساله دارد، بیان داشت: از صدر اسلام تا به امروز همواره معاندان و کفار برای تضعیف و ضربه زدن به دین توطئه های بسیاری طراحی کردند، اما همواره با هوشیاری عالمان دینی شکست خوردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیز دشمنی ها با دین و اهل بیت(ع) پابرجا است، ادامه داد: دشمن در کمین نشسته تا با سوء استفاده از یک شرایط خاص، به دین و نظام اسلامی ضربه بزند.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که حفظ و حراست از دین و ارزش های الهی همواره مهم ترین وظیفه روحانیت در طول تاریخ بوده است، افزود: روحانیت همواره با دشمن شناسی و بصیرت بالای خود، جامعه را از توطئه و نقشه دشمن آگاه ساخته است.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که نهضت عظیم انقلاب اسلامی با رهبری روحانیت و همراهی مردم به پیروزی رسید، گفت: روحانیت پس از پیروزی انقلاب، همواره مهم ترین پشتیبان انقلاب در صحنه ها و عرصه های مختلف بوده است.

وی، مردمی بودن را مهم ترین ویژگی روحانیت شیعه برشمرد و افزود: علما و روحانیان همواره بودن در کنار مردم را افتخاری بزرگ برای خود دانسته اند و در همه صحنه های انقلاب پیوندی عمیق میان مردم و روحانیت برقرار بوده است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری در ادامه سخنان خود به مسأله انقلابی بودن و انقلابی ماندن روحانیت اشاره کرد و با بیان این که برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی، باید انقلابی بمانیم، تصریح کرد: در این مسیر دشمن می کوشد تا آرمان های انقلابی را در جامعه کمرنگ و مسیر حرکت انقلاب را منحرف کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز باید تفکر و نگاه انقلابی در بخش های مختلف جامعه به ویژه حوزه و روحانیت تقویت شود، افزود: یکی از بهترین راه های تقویت نظام، گسترش تفکر انقلابی در جامعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha