شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت السالام میر معزی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور گفت: معاونت پژوهش به این نتیجه رسیده که برای تربیت طلاب با انگیزه، پرسشگر و متفکر باید نظام آموزشی از یک نظام آموزش تعلیمی و حافظه محور به نظام آموزشی پژوهش محور تحول پیدا نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میر معزی، ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، گفت: با وجود اقدام های گسترده، پژوهش های صورت گرفته پاسخگوی نیازهای کشور در حوزه اسلامی نیست و جهت گیری بیشتر حوزه ها برای پاسخگویی به نیازهای نظام و کشور در این زمینه ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات بنیادین، پایه و اساس تحقیقات کاربردی است و امروز از حوزه علمیه این انتظار است که برای تمام مشکلات موجود در کشور راه حل اسلامی ارائه نماید و به دلیل این که مطالعات در این زمینه پیشینه چندانی ندارد تحقق این انتظار نیاز به زمان بلند مدتی دارد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور، بر ترویج و توسعه فرهنگ پژوهش بین طلاب سطوح مختلف تاکید و بیان کرد: هدف این است که طلبه از ابتدای ورود به حوزه  در ضمن درس هایی که فرا می گیرد، روحیه تفکر و پرسش گری و کاوش برای یافتن پاسخ و خلاقیت و نوآوری در او بارور می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میر معزی ادامه داد: ما تلاش داریم که طلبه ها با مهارت ها و روش های پژوهش آشنا شده و به تدریج پژوهش را تمرین کنند و این توانایی ها و مهارت ها در آنها تقویت شود.

وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره علامه حلی عرصه ای ارزشمند و مهم و میدان رقابت طلاب جوان در فعالیت های پژوهشی اعم از کتاب، مقاله و تحقیقات پایانی و عامل انگیزه بخش و مشوق طلاب برای فعالیت های پژوهشی است.

معاون پژوهش حوزه های‌ علمیه کشور اظهار کرد: معاونت پژوهش به این نتیجه رسیده که برای تربیت طلاب با انگیزه، پرسشگر و متفکر باید نظام آموزشی از یک نظام آموزش تعلیمی و حافظه محور به نظام آموزشی پژوهش محور تحول پیدا نماید.

 حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی عنوان کرد: امروز پژوهش ها  در حوزه های علمیه بر مبنای نیاز جامعه انجام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha