سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام حائری

حوزه/ امروز طلاب بیش از ۱۰۰ کشور در حوزه علمیه قم تحصیل می‌کنند و همه این‌ها به برکت وجود مقدس حضرت معصومه (س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام محمدحسین حائری‌زاده، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان شوط که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، با بیان اینکه قیام عاشورا اسلام و انسانیت را احیا کرد، اظهار داشت: امام حسین (ع) احیاگر انسانیت بود و اگر قیام حضرت نبود امکان نداشت امروز ما شیعه و مسلمان باشیم.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) با نثار خون و زینب کبری (س) با سخنان و نطق‌های آتشین خود بنیان بنی امیه را نابود کردند و امروز حوزه وظیفه دارد از قیام امام حسین (ع) مواظبت کند.

استاد حوزه تصریح کرد: علاقه داشتن به دنیا مشقت دارد و تا زمانی که به دست نیامده غصه به دست آمدن و بعد از آن هم ترس از دست رفتن هست.

وی بیان داشت: معنای این که گفته می‌شود خون شهدا با مداد علماء مورد مقایسه قرار می‌گیرد آن است که شهید با نثار خون خود کار حسینی انجام می‌دهد و عالم با قلم و سخنرانی خود حرکت حضرت زینب (س) را تکمیل می‌کند.

حجت الاسلام حائری‌زاده افزود: امروز حوزه وظبفه دارد با کسانی که می‌خواهند با از بین بردن دین، دنیای خود را آباد کنند، مقابله کند.

استاد حوزه علمیه گفت: داشتن علم و بینش دقیق موجب پیشرفت طلبه می‌شود و هدف از درس خواندن در حوزه باید رسیدن به اجتهاد علمی باشد.

وی در پایان بیان داشت: امروز طلاب بیش از ۱۰۰ کشور در حوزه علمیه قم تحصیل می‌کنند و همه این‌ها به برکت وجود مقدس حضرت معصومه (س) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha