جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش «آمران معروف و نهی از منکر»

حوزه/مردم باید در مسئله امر به معروف و نهی از منکر مطالبه گر باشند، وارد میدان شوند، به بدحجاب و بی حجاب تذکر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد عصر امروز درهمایش آمران معروف و نهی از منکر که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، گفت: در دیداری که رهبر انقلاب نسبت به اوضاع شهر قم ابراز نگرانی کردند، در همین راستا مسئولین این شهر برای رفع این مشکل و رفع دغدغه های رهبر انقلاب وارد عمل شدند و در ادامه  قرار گاه 19دی راه اندازی شد و تحت این قرار گاه فعالیت هایی درحال انجام است.

دبیر قرار گاه 19دی افزود: از جمله فعالیت های این قرارگاه مطالبه گری از مسئولین شهر قم در موضوعات آسیب شناسی اجتماعی، فقر، بیکاری، حاشیه نشینی، مهاجرت و معماری شهر قم است.

وی افزود: در قم 60 اتحادیه وجود دارد، هر کدام از این اتحادیه ها صنف هایی دارند و قرار گاه از این اتحادیه ها مطالبه گری می کند، اما آنچه مشخص است این می باشد، مسئولین اتحادیه ها رسالت خود را درست انجام نمی دهند و دلیل این مسئله به خاطر منافعی که بعضا در صنف ها وجود دارد و به همین خاطر مشکلی مانند بی حجابی و بد حجابی در صنف ها مشاهده می کنند، برخورد نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با بیان این که مردم نباید همه کارها را از مسئولین شهر انتظار داشته باشند، افزود: کار قرار گاه حمایت کردن است. باید در مسئله امر به معروف مردم مطالبه گر باشند و  بخواهند تا مشکلات فرهنگی رفع شود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: در حال حاضر یک درصد از زنان بی حجاب و بدحجاب هستند، این دسته در برنامه هایشان بی پرده اند، این بی پرده بودن باعث شده، وضعیت فرهنگی شهر به جای برسد که رهبر انقلاب نگران باشند.

وی افزود: اما نکته مهم تر حضور آمرین معروف و ناهیان و فعال بودن آنان است. مردم باید در مسئله امر به معروف و نهی از منکر مطالبه گر باشند، وارد میدان شوند، به بدحجاب و بی حجاب تذکر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: نباید آمرین معروف و ناهیان از عملکرد خود از دیگران بترسند. باید با شجاعت امر به معروف کرد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • لید IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    0 0
    مردم باید در مسئله امر به معروف و نهی از منکر مطالبه گر باشند، وارد میدان شوند، به بدحجاب و بی حجاب تذکر کردند.