جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هاجری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین هاجری به فعالیت شورای تخصصی انجمن های علمی در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: به طور حتم خروجی این شورا، تقویت برنامه های علمی، اخلاقی و تربیتی حوزه های علمیه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری، مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه‌های علمیه، امروز در نخستین نشست شورای تخصصی انجمن‌های علمی حوزه علمیه مازندران، فقدان نگاه تخصصی و همسو نگر را دو خلأ مهم در عرصه علمی و فرهنگی کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به این که متأسفانه امروز در بسیاری از بخش ها نگاه تخصصی وجود ندارد و این یک ضعف است، افزود: در مقابل علیرغم این که نگاه تخصصی در برنامه ها و فعالیت ها وجود دارد، اما شاهد فقدان همسونگری در طرح ها و برنامه ها هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت شورای تخصصی انجمن های علمی در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: به طور حتم خروجی این شورا، تقویت برنامه های علمی، اخلاقی و تربیتی حوزه های علمیه خواهد بود.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه با اشاره به این که این شورای تخصصی با حضور اساتید مجرب و توانمند حوزه های علمیه استان ها شکل خواهد گرفت، بیان داشت: این شورا فرصت مناسبی برای تقویت فعالیت های علمی و پژوهشی در سطح مدارس علمیه را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان این که بسیاری از طرح ها می تواند برای اجرای مناسب در این شورای تخصصی مورد شور و بررسی اساتید توانمند با تخصص های مختلف قرار گیرد، گفت: بسیاری از طرح‌های بومی و موفق استان می‌تواند با پشتوانه همین شورای تخصصی در سطح کشور تسری پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری با تأکید براین که برای حل مشکلات آموزشی نباید منتظر ستاد باشیم، افزود: این مشکلات باید با بهره گیری از ظرفیت اساتید شهرستان‌ها رفع شود.

وی در پایان با بیان این که استان مازندران از یک ظرفیت علمی غنی برخوردار است، بیان داشت: با توجه به اساتید مجرب و توانمندی که در این استان وجود دارد می‌توان در رشته‌های متعددی شاهد تشکیل و فعالیت انجمن‌های علمی باشیم.
 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha