جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با توجه به کاهش بودجه و مشکلات شدید مالی در انجام فعالیت های پژوهشی در کشور باید اولویت بندی دقیقی صورت بگیرد.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت آغاز هفته پژوهش ابراز داشت: در حال حاضر که متاسفانه کشور در شرایط مالی و بودجه ای خاصی به سر می برد و کاهش بودجه در بسیاری از قسمت های علمی و فرهنگی کاملاً مشهود است، لذا این انتظار می رود که در انجام فعالیت های علمی و پژوهشی و به خصوص حمایت از آن ها، اولویت بندی دقیق و هوشمندانه ای صورت بگیرد تا بر اساس نیازهای اصلی جامعه، شاهد انجام پژوهش های کاربردی باشیم.

وی افزود: حمایت از بحث پژوهش از جمله عوامل مهم رشد و پیشرفت یک جامعه محسوب می شود و از این حیث لازم است که مسئولان و متولیان امور، عنایت ویژه ای به این مقوله داشته باشند و دست از حمایت از پژوهشگران چه در حوزه های علمیه و چه دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی برندارند.

استاد حوزه علمیه قم همچنین خاطرنشان کرد: آن چه مسلم است این که در سایه اهتمام جدی به امور علمی و پژوهشی بهتر و دقیق تر می توان به رصد اوضاع و احوال جامعه و کمبود ها و مشکلات پرداخت و از سوی دیگر به این واسطه می توان راهکارهای عملی و مناسب را احصا نموده و آن را به مجریان و دست اندرکاران امور معرفی کرد تا در نهایت شاهد رفع نواقص و حل مشکلات باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha