جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نخستین هفته شوی لباس اسلامی در آمستردام برگزار می گردد

حوزه/ برای ششمین دوره، هفته شوی اسلامی، این بار در آمستردام برگزار می شود و بیش از سی طراح لباس در این مراسم آثارشان را ارائه خواهند داد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، برای نخستین بار، مراسم شوی لباس اسلامی فردا در تاریخ ۱۴ دسامبر ۲۰۱۹ در شهر آمستردام پایتخت هلند برگزار خواهد شد.

 به گفته خبرگزاری های داخلی آمستردام این نخستین باری است که هفته لباس محجبه برگزار شده و قرار است این رویداد سه روزه در ترمینال مسافربری برپا باشد.

 فرانکا سوریا از بنیانگذاران موسسه «سینک فشن» در این باره گفت: آمستردام مکانی چند فرهنگی، متنوع با مدارا است.

وی با بیان اینکه این شهر تقاضا زیادی برای پوشاک حجابی دارد گفت: ما آمستردام را انتخاب کردیم زیرا این شهر نمادی از امید و خونسردی در عصر جدید است.

این مقام مسئول گفت: ما خریداران خوبی داریم که ثبت نام کرده اند و علاوه بر این با بسیاری از خریداران نیز تماس گرفته ایم ، از خرده فروشان بوتیک ، فروشگاههای بزرگ گرفته تا تجارت الکترونیکی. امیدوارم نتیجه خوب باشد.

این ششمین رویداد برگزار شده از این دسته می باشد. که نخستین بار در می ۲۰۱۶ در شهر استانبول برپا شد و پس از آن در شهرهای لندن، دبی و جاکارتا به نمایش گذاشته شد. سی طراح لباس مختلف در این گردهمایی حضور داشته و آثارشان را ارائه خواهند داد.

 لازم به ذکر است به گفته شورای طراحی مد اسلامی، مسلمانان درسال ۲۰۱۸ حدود ۳۲۲ میلیارد دلار هزینه پوشاک داده اند و به نظر می رسد صنعت مد حجابی امسال ارزشی به میزان ۴۸۸ میلیارد دلار داشته باشد.

این مسئله  فروشندگان غیرمسلمان را نیز وسوسه کرده که به این بازار بپیوندند. برای مثال برند تجاری دولکا و گابانا اخیرا مجموعه ای از روسری ها و لباس های محجوب را ارائه داده است، لباس های گشادی که توجه بسیاری از زنان در کشورهای اسلامی را به خود جلب کرده اند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha