پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه فسا

حوزه/ حجت الاسلام جمال زاده، راه نجات اقتصاد کشور را برنامه‌ریزی با تکیه بر توان و امکانات داخلی و بدبینی به تعهدات وعده‌های اروپا و آمریکا دانست و گفت: اروپا چه تضمینی در برابر وقت خریدن‌ها و فرصت سوزی‌ها داده است؟

حجت الاسلام حسین جمال زاده در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به اینکه اروپایی‌ها پس از عهدشکنی و خروج یک جانبه‌ آمریکا از برجام، وعده ایجاد ساز و کار تبادلات مالی و تجاری را به ایران دادند، اظهار داشت:  بعد از ۹ ماه معطلی، پیشنهاد اینستکس را دادند تا در قالب آن، نفت ایران در برابر برخی اقلام ضروری به جهان فروخته شود، ولی متأسفانه این وعده با همه رفت و آمدها هیچ اقدام عملی در پی نداشته است.

وی با بیان اینکه پس از شکست دشمنان در منطقه و تحرکاتشان در اغتشاشات اخیر، وعده و وعیدهای جدید را پیرامون فعال شدن اینستکس مجددا آغاز کرده‌اند، اضافه کرد: اروپا و در رأس‌ آن فرانسه که نسبت به ملت ایران در طول این چهار دهه بارها خیانت کرده است، اکنون باز هم برای رسیدن به اهداف خود وعده‌های پیشین را داده‌ است.

امام جمعه فسا با طرح این سؤال که اروپا چه تضمینی در برابر وقت خریدن‌ها و فرصت سوزی‌ها داده است؟، عنوان کرد: نقض های بسیاری در تعهدات آنان وجود دارد، شرم‌آور و عجیب آن است که همه این مناسبات، در چارچوب معادله نفت در برابر غذا و دارو است که با شأن ملت ایران سازگار نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نتیجه عملی همه وعده های اروپایی ها چیزی جز تبادل نفت ایران در برابر کالاهایی معدود که آن را نیز با منت می دهند، نیست، بیان داشت: مسئولان، دولتمردان و دستگاه دیپلماسی با عبرت گرفتن از گذشته، جلوی فرصت‌سوزی‌ها و حیله‌گری های طرف اروپایی را بگیرند.

حجت الاسلام جمال زاده، راه نجات اقتصاد کشور را برنامه‌ریزی با تکیه بر توان و امکانات داخلی و بدبینی به تعهدات وعده‌های اروپا و آمریکا دانست و ابراز کرد: چرا نمایندگان مجلس در این‌ گونه مسائل حیاتی به میدان نمی آیند و با اختیارات قانونی که دارند، ملت و موکلین خود را در چنین مسائلی تنها می گذارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha