سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سید محمد افشین فر

حوزه/ با صدور حکمی از سوی مدیر حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام سید محمد افشین فر به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد منصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان با صدور حکمی حجت‌الاسلام سید محمد افشین فر را به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد منصوب کرد.

حجت‌الاسلام افشین فر دبیر استانی بنیاد خاتم‌الاوصیا و عضو شورای راهبردی مجمع علما و طلاب انقلابی استان است که اکنون جایگزین حجت‌الاسلام علی‌اصغر ایزدی شده و  مدیریت بزرگ‌ترین مدرسه علمیه خراسان شمالی را عهده‌دار شده است.

پیش از این حجت‌الاسلام ایزدی، به مدت 35 سال مدیریت این مدرسه را بر عهده داشت و این تغییر نخستین جابجایی مدیریتی این مدرسه محسوب می‌شود.

گفتنی است، مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد در سال 64 راه‌اندازی شد و با بیش از 35 سال سابقه فعالیت تاکنون روحانیان و عالمان زیادی را تقدیم جامعه و نظام اسلامی کرده است.

اکنون بیش از 300 طلبه در مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد در پایه‌ای اول تا هشتم مشغول به تحصیل هستند.

شایان ذکر است، حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۳۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۹۵ به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند، اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

شایان‌ذکر است، در استان خراسان شمالی ۱۵ مدرسه علمیه شامل ۹ مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع حدود دو هزار و ۶۰۰ طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر ۱۷۰ استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha