جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
غلامرضا شریعتی ، استاندار خوزستان

حوزه/ شریعتی، با تأکید بر لزوم توجه به آموزش پژوهش محور در مدارس، گفت: برای ساختن آینده‌ای روشن در عرصه صنعت علمی-پژوهشی خوزستان باید دانش آموزان را با روش‌های تحقیق و پژوهش آشنا کرد که البته این مهم نیز تنها با داشتن معلمانی پژوهشگر و محقق امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، در آیین گرامیداشت هفته پژوهش، با بیان اینکه ترویج روحیه پرسشگری میان دانش آموزان، زمینه‌ساز رشد علم و دانش در جامعه است، اظهار داشت: باید برای فعالیت‌های مدون و گسترده پژوهشی در مدارس، بسترسازی کرد تا شاهد تحول در نظام پژوهش مدارس باشیم.

وی با بیان اینکه ارتباط مستقیمی میان شاخص پژوهش و رشد و توسعه جوامع وجود دارد، گفت: داشتن تحقیقات و پژوهش‌های هدفمند، ارتباط منسجم میان پژوهش و صنعت و اختصاص درصد قابل‌توجهی از تولید ناخالص ملی به تحقیقات، تنها راه تحقق اثر بخشی فعالیت‌های پژوهشی بر جامعه است.

استاندار خوزستان، ضمن ابراز خرسندی نسبت به وجود معلمانی پژوهشگر در خوزستان، تصریح کرد: بسیاری از معلمان خوزستانی به‌عنوان پژوهشگران ملی در سطح کشور شناخته شده‌اند که آموزش‌وپرورش خوزستان می‌بایست با استفاده از راهبردهای تشویقی نسبت به اعطای امتیازات و تسهیلات خاص به این معلمان پژوهنده اقدام کند تا شاهد ترویج رویکرد پژوهش محور در بین معلمان استان باشیم.

شریعتی، در پایان با تأکید بر اهمیت «آموزش پژوهش محور» به دانش آموزان، گفت: برای ساختن آینده‌ای روشن در عرصه صنعت علمی-پژوهشی خوزستان باید دانش آموزان را با روش‌های تحقیق و پژوهش آشنا کرد که البته این مهم نیز تنها با داشتن معلمانی پژوهشگر و محقق امکان‌پذیر است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha