جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه در چهار دهه گذشته از انقلاب اسلامی، فرهنگ از نظر بودجه‌بندی همواره مظلوم واقع شده است، گفت: باید نمایندگان مجلس به‌ویژه در ایام بررسی لایحه بودجه، مظلومیت بودجه فرهنگی را فریاد بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با مسئولین فرهنگی استان، با اشاره به کمبودهای فرهنگی موجود، اظهار کرد: یکی از نواقص قانون‌گذاران ما این است که نمایندگان در برنامه‌های بودجه از مظلومیت فرهنگ دینی حرف نزده و دفاع نمی‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت پرداختن بیشتر به فرهنگ مهدویت در خراسان شمالی، گفت: در این راستا شورای مهدویت استان تلاش می‌کند تا ساختمان بنیاد مهدویت در استان راه‌اندازی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید شورا از افراد فعال در این زمینه یارگیری کرده و از کسانی که اهل کار و تلاش هستند در این شورا استفاده شود تا گام‌های ارزشمندی در زمینهٔ مهدویت برداشته شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به‌ دشواری کار در شورای مهدوی، گفت: شورا کار سنگینی دارد، ازاین‌رو هر کس از نگاه و تخصص خود در این شورا همت کرده تا این مجموعه محل مناسب و مرجع و ملجأیی برای کارهای مهدویت در استان باشد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای ویژه‌برنامه‌های ترویج فرهنگ مهدویت در استان، افزود: در این راستا شایسته است نشست‌های شعر مهدویت را در استان ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: لازم است اساتید دانشگاه موضوعات پایان‌نامه‌ها را به سمت مهدویت جهت‌دهی کنند تا در ترویج فرهنگ مهدویت نتیجه مطلوبی را به دست آوریم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه شیعیان جهان با زنده نگه‌داشتن و برپایی باشکوه اربعین حسینی آمادگی خود را به‌منظور ظهور حضرت مهدی (عج) را نشان می‌دهند افزود: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره امام حسین (ع) و توجه به درس‌های مکتب عاشورا می‌تواند یکی از اساسی‌ترین ابزار آماده‌سازی جامعه اسلامی برای ظهور صاحب‌الزمان (ع) باشد.

وی با اشاره به اینکه در هیچ مکانی و هیچ زمانی همچون اربعین حسینی یاد و خاطره کسی زنده نگه داشته نشده است، گفت: سیدالشهدا (ع) نزد خداوند و بندگان صالح جایگاه ویژه‌ای دارد و از قبل آن می‌توان جامعه را برای ظهور مهدی موعود (عج) آماده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha