جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کریم خانمحمدی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: امروز برای این که بتوانیم به درستی به نیازهای اجتماعی روز پاسخ دهیم، باید نسبت به انجام پژوهش های دقیق فقهی، اهتمام بیشتری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین کریم خان محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به نیاز جدی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران به نقش آفرینی حوزه و روحانیت در زمینه تبیین دقیق نیازهای حکومت و مباحث فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی مرتبط، لازم بود که در این عرصه ها، تحقیقات و پژوهش های خوبی صورت بگیرد که انصافاً هم در این رابطه گام های خوبی برداشته شده اما هنوز هم این میزان کافی نبوده و نیست و از این رو باید بیشتر به این مباحث اهتمام داشت.

وی افزود: به لطف الهی ظرفیت های عظیمی در عرصه پژوهش در حوزه های علمیه وجود دارد که لازمه بهره برداری از این ظرفیت بالا، حمایت جدی تر مسئولان و به خصوص تامین بودجه های پژوهشی متناسب است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: از سوی دیگر با توجه به این که ما در حوزه با آموزه های دینی و وحیانی ارتباط داریم، لذا با تکیه بر این گنجینه عظیم و البته بهره گیری از علوم روز می توانیم بیش از پیش در عرصه پژوهش منشأ آثار و برکات برای جامعه اسلامی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نیازهای جدید و نوپدید جامعه و نظام اسلامی می طلبد که محققان و پژوهشگران حوزوی همچون همکاران دانشگاهی خود در این عرصه ها، به فعالیت بیشتری بپردازند و حال آن که متاسفانه در شرایط کنونی، شرایط مالی و اقتصادی کشور باعث شده یک مقدار این فعالیت ها کمرنگ شود که تداوم این وضعیت به رشد و تعالی کشور لطمه وارد می سازد.

حجت الاسلام و المسلمین خان محمدی در خاتمه بیان داشت: به هر صورت ظرفیت عظیم حوزه در حیطه پژوهش می طلبد که ما ضمن توجه به نیازهای جامعه به سمت تخصص گرایی برویم و هر بخشی با توجه به توانایی های خود مشکلات و نیازهای مربوطه را احصاء نموده و برایش راهکار مناسب ارایه دهد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha