شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
نشست نخبگان حوزه علمیه اهل سنت و تشییع در حوزه علمیه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری نشست مشترک نخبگانی علمای اهل سنت و شیعه در مدرسه ی تخصصی امیر المومنین (ع) بیرجند، گفت: نشست های نخبگانی اهل سنت و شیعه مسیری برای تبیین بیاینه گام دوم است

حجت الاسلام محسن مشرفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار حوزه در بیرجند، با اشاره به برگزاری نشست نخبگانی علمای اهل سنت و شیعه، در مدرسه ی تخصصی امیر المومنین (ع) بیرجند، اظهار کرد: این نشست با حضور جمعی از علما و روحانیون برگزار شد و  علما در ارتباط با راهکارهای تقویت وحدت بین مذاهب اسلامی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی، نقش علما در تبیین گام دوم انقلاب را به عنوان محورهای برگزاری این نشست اعلام کرد و افزود: بیانیه گام دوم، نقشه‌ی راه توسعه و پیشرفت جامعه‌ی اسلامی است و باید توسط عالمان و حوزویان و دانشگاهیان مورد تحلیل و بررسی جهت عملیاتی شدن در جامعه قرار بگیرد.

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به اهمیت برگزاری نشست های مشترک بین علمای اهل سنت و شیعه، خاطرنشان کرد: این گونه نشست ها زوایای پنهان را نمایان می کند و فرصتی برای بیان دیدگاه های مختلف به وجود می آورد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی، علما را پرچمداران حرکت انقلاب دانست و عنوان کرد: با وجود همه ی تحریم های ظالمانه، جمهوری اسلامی ایران ۱۱ برابر میانگین پیشرفت در جهان را داشته است.

حجت الاسلام مشرفی تاکید کرد: استمرار این مسیر و پشرفت به صورت صحیح، مستلزم اعتماد و حمایت مردم است.

وی در پایان گفت: نشست های مشترک نخبگانی بین علمای اهل سنت و شیعه ادامه دار و زمینه ساز اعتماد سازی در بین اقشار مختلف خواهد بود.
انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha