پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عیسی برادری- امام جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام برادری گفت: حوزه و دانشگاه به دنبال حل مشکلات مردم و جامعه هستند و این دو نهاد مهم به صورت جدی مورد توجه امام(ره) و رهبر انقلاب و امام امت بوده‌ و هستند.

حجت الاسلام عیسی برادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: سالروز شهادت شهید آیت الله مفتح به عنوان یک شخصیت حوزوی که ارتباط عمیقی با دانشگاه داشت را روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: حوزه با علم دین و معنویت و دانشگاه با علم روز در ترویج علم، اخلاق و تکنولژی بسیار مؤثر هستند.

امام جمعه تکاب افرود: حوزه و دانشگاه به دنبال حل مشکلات مردم و جامعه هستند و این دو نهاد مهم به صورت جدی مورد توجه امام(ره) و رهبر انقلاب و امام امت بوده‌ و هستند.

وی اضافه کرد: حقیقتا حوزه‌های علمیه چراغ دین و دین‌داری را در طول تاریخ با تربیت علما روشن نگه داشته‌ و از انقلاب و اسلام دفاع کرده اند..

حجت الاسلام برادری تصریح کرد: دانشگاه بعد از انقلاب، دانشگاه پیش‌رونده و پیش برنده بوده است و دانشمندان بزرگ علم پزشکی، هسته‌ای، موشکی، اخلاقی و صنعتی از دانشگاه بعد از انقلاب  فارغ التحصیل شدند و نقش مؤثری در پیش‌برد اهداف نظام اسلامی و پیشرفت کشور داشتند.

وی اظهار کرد: به دلیل داشتن علم و معنویت در دانشمندان کشور است که دشمن از آن‌ها هراس دارد و برخی‌ها را ترور کرده و به شهادت می‌رساند که به شهدای علمی مشهور هستند.

امام جمعه تکاب تاکید کرد: لازم است حوزوی‌ها و دانشگاهی‌ها با اتحاد و انسجام بیشتر مبانی انقلاب اسلامی را گسترش داده و با رهبری امام خامنه‌ای کشور را پیش ببرند.

وی در پایان گفت: وجود دو مدرسه علمیه و سه دانشگاه در شهرستان تکاب این زمینه را برای جوانان این شهرستان فراهم کرده است تا با اختیار خود در هر کدام از این مراکز علمی خواستند تحصیل کرده و برای اعتلای کشور قدم بردارند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha