پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری

حجت الاسلام حسینی کوهساری با بیان اینکه «فهم تمدنی»، «عرضه تمدنی» و «عمل تمدنی» ۳ لازمه حوزه های علمیه برای کار روی بیانیه گام دوم است، گفت: اگر بخواهیم بیانیه گام دوم را جدی بگیریم نیازمند بازبینی اساسی در نوع آموزش‌ها و برنامه ریزی در سطح حوزه و مسئولان حوزه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، پیرامون بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب و رسالت روحانیت، با بیان اینکه بیانیه به یک معنا یک طرح کلان راهبردی برای نظام است اظهار کرد: بیانیه گام دوم در عین ترسیم واقعیت های موجود و گذشته انقلاب، حاوی محورهای مهمی برای نقشه کلان آینده نظام است.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه مهمترین نکته بیانیه گام دوم این است که ما در افق  آینده نیازمند نگاه تمدنی و مسئولان و جوانان تمدنی هستیم، ابراز کرد: همه برنامه‌های ما باید پیوست تمدنی پیدا کند که این امر نیازمند فهم تمدنی است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با بیان اینکه «فهم تمدنی»، «عرضه تمدنی» و «عمل تمدنی» ۳ لازمه حوزه های علمیه برای کار روی بیانیه گام دوم است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بیانیه گام دوم را جدی بگیریم نیازمند بازبینی اساسی در نوع آموزش‌ها و برنامه ریزی در سطح حوزه و مسئولان حوزه هستیم.

وی با اشاره به ماموریت‌های خاص حوزه و مسئولان حوزه های علمیه در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلاب، یادآور شد: باید در بخش‌های رسانه، بین الملل و ارتباطات حوزه تراز خود را بسیار ارتقاء دهیم، چرا که ما نیازمند یک رسانه بین الملل با رویکرد بین المللی و تمدن محور هستیم که این سه محور می‌تواند در نقش یک پیشران، حوزه را به سمت افق تمدنی پیش ببرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha