شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ساروخانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران یزد در نشست اخلاقی مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) گفت: تا اخلاص نباشد هیچ عملی پذیرفته نیست، زیرا آن کس که اعمال ما را محاسبه می کند، چیزهایی را می بیند که ممکن است ما نبینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، سکینه ساروخانی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه  علمیه حضرت زینب(س) سطح دو یزد با اشاره به حکمت ۱۷۰ نهج البلاغه اظهار کرد: ترک گناه بسیار راحت تر از تقاضای توبه است، لذا توبه، کار سخت و سنگینی است  و ترک گناه راحت تر از توبه کردن است.

وی افزود: دلیل اینکه شیطان نمی تواند به راحتی به مؤمن نزدیک شود این است که  مؤمن تلاش می کند گناه نکند.

استاد حوزه علمیه خواهران یزد ابراز کرد: ممکن است انسان بعد از ارتکاب به گناه، توفیق توبه پیدا نکند و یا اینکه با تأخیرانداختن توبه مرگ او فرا برسد.

ساروخانی با بیان اهمیت ترک گناه در جوانی، بیان کرد: اگر انسان در سنین جوانی مراقبت کند و اعمال خوب انجام دهد و گناه نکند، همان اعمال و کردار نیک در پیری و دوران ناتوانی هم برای او محاسبه می شود، زیرا در جوانی کوتاهی نکرده است.

استاد حوزه خواهران ابراز کرد: طوری اعمال ما پسندیده باشد که مورد خشنودی امام زمان(عج) باشیم و یکی از اقدامات برای رسیدن به این منظور ترک گناه است.

وی  در پایان تصریح کرد: تا اخلاص نباشد هیچ عملی پذیرفته نیست، زیرا آن کس که اعمال ما را محاسبه می کند، چیزهایی را می بیند که ممکن است ما نبینیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha