جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ناصری یزدی

حوزه/ امام جمعه یزد گفت: هیچ راهی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و تحریم ها جز استفاده از ظرفیت نیروهای بومی نداریم، پس چرا مسئولان از این دوا به درستی برای درمان درد کشور استفاده نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره کشوری مالک اشتر اظهار کرد: همه ما باید ظاهر و باطنمان را در نظر خدا اصلاح کنیم و خداوند بین ما و مردم را اصلاح می‌کند و اگر هم ما بین خود و خدا را اصلاح نکردیم، خدا ما را به خودمان واگذار می‌کند و قطعا ما در تمام کارهایمان می‌مانیم.

وی افزود: در طول سال‌های انقلاب هم هر کاری که برای رضای خدا و با نیت خالصانه بود بالاترین نتیجه‌ها را می گرفتیم، ولی اگر در کاری خالص نبودیم و نیتمان غیر از رضای خدا بود، مشکلات فراوانی به وجود می‌آمد.

آیت الله ناصری یزدی با یادآوری خاطرات خود در همراهی امام راحل در دوران تبعید،  گفت: در آن سال‌ها حتی یک لحظه نتوانستم حرکتی از امام پیدا کنم که در آن نیتی غیر از رضای خدا وجود داشته باشد؛ حتی حاج احمد آقا می‌فرمود که اگر امام یک لیوان آبی را به دست من می‌داد، برای این نبود که پسرش هستم، بلکه برای رضای خدا این کار را انجام می‌داد.

*برای حمایت از اسلام و انقلاب، نیت خود را خالص کنیم

وی خاطرنشان کرد: در حمایت از اسلام، انقلاب و آرمان‌های امام حسین(ع)  باید همه کارهایمان را با نیت خالص و تنها برای رضای خدا انجام دهیم، در این صورت است که خداوند هم حمایت کامل از ما انجام می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه خداوند هیچ زمانی کاری را که برای او انجام شود، رها نمی‌کند، گفت: اگر کار ما با نیت خالص انجام می‌شود اصلا نباید نگرانی داشته باشیم، چرا که قطعا با نصرت خداوند همراه است.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: همان طوری که در طول 40 سال قبل، خداوند از انقلاب حمایت کرده است چون نیت امام و رهبری و عمده ملت و مسئولان خالصانه بوده است.

وی ضرورت تعقل در همه امور و اعمال را مهم دانست و افزود:  ما باید در ارتباط با هرچیزی که می‌شنویم یا می‌گوییم و هر اقدام و عملی، به درستی فکر کنیم که در این صورت قطعا هیچ زمانی به مشکل نمی رسیم.

*امام خمینی(ره)در هر کاری تعقل و تفکر می کرد

امام جمعه یزد تصریح کرد: امام خمینی(ره) در ارتباط با تمام بیانات و اقدامات خود به درستی تفکر و تعقل می‌کرد و حتی در برخی مسائل تا سه یا چهارماه فکر می‌کرد، ولی تصمیم را می‌گرفت که کاملا درست و به جا بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: اگر این ویژگی را داشته باشیم، شایعه پراکنی‌ها و دروغ‌گویی‌های دشمن به هیچ عنوان نتیجه نمی‌ دهد و هر یک از مردم و مسئولان وقتی چیزی را شنیدند، به تفکر و تحقیق در ارتباط با آن می‌پردازند و به راحتی آن را قبول نمی‌کنند.

آیت الله ناصری یزدی با اظهار تعجب از اینکه برخی افراد بدون هیچ تفکری هر حرفی که از دیگران می‌شنود را قبول می‌کنند، گفت: خیلی از بزرگان در طول قرون مختلف به این بلا دچار بودند و به همین دلیل تصمیمات اشتباه بزرگی می‌گرفتند که نتیجه آن بسیار نامناسب بوده است.

*اعتماد به نیروهای بومی یک اصل مهم در صنعت کشور است

وی با تأکید بر اصل اعتماد به توانمندی‌های نیروهای بومی، ابراز کرد: متأسفانه هنوز اعتماد به داشته‌های نیروهای بومی خودمان در بین خیلی از مسئولان و صنعت‌گران به وجود نیامده است.

امام جمعه یزد با بیان این که ما امروز درد کشور را که مشکلات اقتصادی و تحریم‌هاست، می‌دانیم، ادامه داد: به خوبی هم می‌دانیم که این تحریم‌ها به دلیل عدم خودکفایی در زمینه‌های مختلف تأثیرگذار است اما باز هم درست اقدام نمی‌کنیم.

آیت الله ناصری یزدی افزود: ما درد را به خوبی می‌شناسیم و دوای این درد هم تکیه به نیروهای داخلی است و هیچ راهی برای برون رفت از مشکلات جز استفاده از این ظرفیت نداریم، پس چرا مسئولان از این دوا به درستی برای درمان درد کشور استفاده نمی‌کنند.

وی بر ضرورت ورود بسیج و سپاه به عرصه آموزش تأکید کرد و افزود: باید زمینه ای فراهم شود که آموزش در کشور بر پایه سه اصل اساسی تدین، تفکر و تعقل ایجاد شود.

انتهای پیانتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha