پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید حسین مومنی اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام مومنی، روش های فعلی ارتباط حوزه و دانشگاه را ناکارآمد دانست و گفت: باید در زمینه های مختلف چون فعالیت نهاد نمایندگی رهبری و گروه های معارف اسلامی دانشگاه ها آسیب شناسی شود و نقشه عملیاتی جدید ارتباط حوزه و دانشگاه طراحی شود و براساس آن گام به گام حرکت کرد.

حجت  الاسلام سید حسین مومنی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون  وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امروزه وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند کار جدی نهادهای نمایندگی رهبری در دانشگاه ها و گروه های معارف اسلامی دانشگاه هاست.

وی با بیان اینکه معتقدم کارکرد نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها و گروه های معارف در حداقل ترین سطح و ظرفیت ممکن در دانشگاه ها است، گفت: یکی از دلایل ایجاد نهادهای رهبری در دانشگاه ها و گروه های معارف اسلامی این بوده است که پیوند و رابطه دینی دانشجویان را مستحکم تر کند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: امروزه با مشاهده دانشجویان و وضعیت دانشگاه ها، این مهم محقق پیشرفت محسوسی نداشته است البته این به معنی کارنکردن مسئولان این دونهاد نیست، اما این فعالیت های این دو نهاد با آیین نامه هایی که ۱۵ سال قبل تدوین شده است، کارآیی چندانی ندارد و مثمر ثمر نیست.

وی ادامه داد: ما در نهادهای رهبری و در گروه های معارف اسلامی نیازمند برنامه ریزی دقیق تر، تصمیم سازی های جدید و اجرای روش های جدید هستیم و باید بدانیم روش های گذشته پاسخگوی نیازها و مشکلات فعلی نیست.

حجت الاسلام مومنی با تاکید براینکه روش های گذشته به حداقل ترین سطح از کارکرد خود رسیده است، خاطرنشان کرد: لازم است برای ارتباط بهتر و موثرتر با نسل جوان روش های جدیدتری را استفاده کنیم.

وی افزود: در حقیقت پل ارتباطی حوزه های علمیه در دانشگاه ها، نهادهای رهبری و گروه های معارف اسلامی هستند که با این دستورالعملی که در حال اجرا هست، معتقدم خیلی موفقیت آمیز نیست و باید مسئولان امر بیندیشند و به فکر ابداع روش های جدید و نوآوری های به روز در روش های تبلیغی در ارتباط بین حوزه و دانشگاه باشند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: یک زمانی صرف حضور فیزیکی شهید مطهری و شهید مفتح  و امثالهم در کلاس های دانشگاه ها ارتباط میان حوزه و دانشگاه  محقق می شد، ولی در حال حاضر صرف حضور فیزیکی روحانیت در کلاس های درسی تاثیرگذاری چندانی ندارد.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: باید در زمینه های مختلف چون فعالیت نهاد نمایندگی رهبری و گروه های معارف اسلامی دانشگاه ها آسیب شناسی شود و نقشه عملیاتی جدید ارتباط حوزه و دانشگاه طراحی شود و براساس آن گام به گام حرکت کرد.

وی اذعان کرد: امروزه دشمنان ما برنامه ریزی های بسیار دقیقی برای جهت دادن دانشجویان و دانشگاه ها دارند و قاعدتا باید روش های سنتی گذشته با توجه به روند شدید تغییرات، تحول یابید و به روز شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha