دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: رمز پیشرفت علمی در کشور منوط به ارتباط هر چه بیشتر حوزویان و دانشگاهیان بوده و دشمنان ما از وحدت حوزه و دانشگاه هراس دارند.

 حجت الاسلام صادق ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با گرامیداشت ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله شهید دکتر محمد مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه،گفت: استکبار جهانی و منحرفین از انقلاب، چشم حضور و درخشش شمع وجود روحانیت بیدار و انقلابی را در دانشگاهها نداشته و از مسیر حذف فیزیکی آنان به میدان آمدند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه تمام تلاش استکبار جهانی و رژیم طاغوت بر این بود که با همه توان خود از شکاف میان حوزه و دانشجو نهایت بهره را ببرد،گفت: علت ممانعت دستگاه فاسد پهلوی از ارتباط دانشجویان و روحانیت در این بود که تفاهم و همفکری نخبگان جامعه، موجبات سقوط زود رس سلطنت جیره خوار آمریکا را بدنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: خروش ضد آمریکایی دانشجویان به هنگام ورود نیکسون معاون رئیس‌جمهور آمریکا به دانشگاه تهران ، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات استکبار ستیزی دانشجویان انقلابی است.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به اینکه تلاش جامعه دانشگاهی در همراهی و همگامی با نهضت حضرت امام(ره) نقطه نا امید کننده ای برای رژیم آمریکایی، پهلوی بود، گفت: دانشجویانی که به زعم دشمنان اسلام و ترویج تفکرات بی دینی از طرف رژیم طاغوت و معدود اساتید منحرف در سطح دانشگاهها، هویت انقلابی خود را در تبعیت از حضرت امام(ره) پیدا کردند.

وی گفت: دانشجویان و طلاب انقلابی در انسجام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس حماسه ها آفریدند و هم اکنون با لبیک به ندای امامین انقلاب در مسیر شکوفایی علمی، پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی سر از پا نمی شناسند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: رمز پیشرفت علمی در کشور منوط به ارتباط هر چه بیشتر حوزویان و دانشگاهیان بوده و دشمنان ما از وحدت حوزه و دانشگاه هراس دارند.

حجت الاسلام ایرانی با بیان اینکه برغم تفرقه افکنی دشمنان وحدت حوزه و دانشگاه، تاسیس نهادهای انقلابی و ادارۀ جنگ تحمیلی، محصول همفکری و کار جمعی روحانیت آگاه و دانشجویان بیدار بوده،گفت: نتیجه اعتکاف دانشجویان و همگامی با طلاب جوان در اردوهای جهادی، راهیان نور، مشارکت آنان را در خدمت رسانی به مصیبت زدگان در زلزله و سیل اخیر به نمایش گذاشت.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه باید در عملی کردن اهداف متعالی بیانیه « گام دوم انقلاب » قدمهای مفیدی بردارند، گفت: به یقین مورد خطاب مقام معظم رهبری در « بیانیه گام دوم » در مرحله نخست نخبگان حوزه و دانشگاه است که این مهم با همفکری و ارتباط نظری، برکاتش نصیب آحاد جامعه خواهد شد.

وی گفت: رشد و نوآوری دانشگاهها در زمینه های مختلف ظرف ۴۰ سال گذشته، موجب شکوفایی و توسعه کشور،آسایش مردم و که نگرانی دشمنان را بدنبال داشته است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه رشد و کسب مقامات علمی در دانشگاهها با تکیه بر خدا باوری و حرکت در مسیر اهداف انقلاب اسلامی بود،گفت: پرورش دانشمندان مومن و انقلابی در بیشتر زمینه ها،خصوصا سلولهای بنیادی، دانش هسته ای و شرکتهای دانش بنیان و...، از برکات تدابیر حکیمانه امامین انقلاب در حمایت بی دریغ از جامعه دانشگاهی می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha