جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مصطفی بروجردی-سفیر ایران در تونس

حوزه/ بروجردی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه نیاز امروز کشور برای حل مشکلات است، گفت: طلاب و دانشجویان باید با شناسایی نیازهای اساسی جامعه و برنامه ریزی برای حل نیازها در راستای تعمیق باورهای دینی و انقلابی در جامعه همت جهادی داشته باشند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام مصطفی بروجردی، شامگاه سه شنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه، در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با بیان اینکه طلاب و دانشجویان نقش مهمی در جریان سازی تمدن اسلامی در جهان دارند، گفت: دانشگاه نقش اصلی را در تمدن سازی و حوزه های علمیه نیز در خصوص فرهنگ سازی تمدن اسلامی رسالتی سنگین بر عهده دارند که باید با انسجام و همدلی در راستای تحقق اهداف حوزه و دانشگاه تلاش شود . 

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه همواره در طول تاریخ رسالت خود را به نحو مطلوب انجام داده اند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه نتیجه و محصول تلاش هزاران فقیه ،فیلسوف و عالم دینی بوده است و امروز باید میراث اسلامی را در جهان ترویج دهند . 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس ادامه داد: حوزویان باید با مبارزه با خرافات و تفسیر دین آموزه های اسلامی را در جهان تبیین و تشریح کنند.

حجت الاسلام بروجردی اظهار کرد: حوزه های علمیه باید با اخلاص و سعه صدر در راستای تعمیق باورهای اعتقادی و اسلامی در جامعه رسالت خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه نیاز امروز کشور برای حل مشکلات است، خاطر نشان کرد: طلاب و دانشجویان باید با شناسایی نیازهای اساسی جامعه و برنامه ریزی برای حل نیازها در راستای تعمیق باورهای دینی و انقلابی در جامعه همت جهادی داشته باشند . 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس در پایان بر انسجام و همدلی برنامه های حوزه و دانشگاه برای پیشبرد امورات کشور اشاره و خاطر نشان کرد: طلاب و دانشجویان باید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در این حوزه برنامه های کاربردی و منسجم را ارائه دهند تا شاهد رشد و توسعه جمهوری اسلامی ایران در ابعاد گوناگون باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha