جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام اسماعیل زاده، محصول وحدت حوزه و دانشگاه را رشد و شکوفایی علمی و دینی کشور دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های عظیمی که این دو رکن علمی کشور دارند می توانند آثار و برکات بسیار ارزشمندی را برای جامعه اسلامی به ارمغان آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، امروز در همایش روز وحدت حوزه و دانشگاه در مدرسه علمیه امام صادق(ع) چالوس، با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح، به اقدام ماندگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در نامگذاری این روز به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: این نامگذاری سرآغاز حرکت های بزرگی در چهل سال اخیر بوده بوده است.

وی با بیان این که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، حوزه و دانشگاه دو رکن اصلی جریان علمی ودینی کشور محسوب می شوند، افزود: به همین دلیل دشمن همواره برای ایجاد انحراف در این دو بخش علمی تلاش های بسیاری انجام داده است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که جریان نفاق برای تضعیف و ضربه زدن به انقلاب اسلامی، همواره به دنبال نفوذ در حوزه و دانشگاه بوده است، بیان داشت: این جریان های خطرناک از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته و امروز نیز با شیوه و رنگ و لعاب های مختلفی به دنبال اجرای پروژه نفوذ هستند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، راهبرد امام خمینی(ره) در نامگذاری روزی به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه را ستودنی و هوشمندانه معرفی کرد و گفت: امام راحل با نامگذاری چنین روزی، بسترهای لازم را برای تحکیم وحدت میان حوزه و دانشگاه فراهم کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه آن طور که شایسته بود صورت نگرفت، افزود: تعاملات علمی، دینی و فرهنگی حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید مستمر و دائمی باشد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که امروز نیاز داریم تعامل و وحدت میان حوزه های علمیه و دانشگاه از حالت شعاری به عمل و اجرا تبدیل شود، بیان داشت: حرکت های نمادین در این خصوص نمی تواند موجب تحقق مطالبات امام راحل و مقام معظم رهبری شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که بسترهای لازم نیز امروز برای تعامل و ارتباط بیشتر میان حوزه و دانشگاه فراهم است، افزود: تا زمانی این دغدغه در میان اساتید حوزه و دانشگاه به وجود نیاید نمی توان به تحقق عملی این مسأله مهم امیدوار بود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به آغاز به کار دفتر همکاری های حوزه علمیه و دانشگاه در مدیریت حوزه علمیه استان خبر داد و گفت: خوشبختانه با راه اندازی این دفتر شاهد تعاملات مناسب علمی و فرهنگی میان حوزه و دانشگاه در استان هستیم.

حجت الاسلام اسماعیل زاده، محصول وحدت حوزه و دانشگاه را رشد و شکوفایی علمی و دینی کشور دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های عظیمی که این دو رکن علمی کشور دارند می توانند آثار و برکات بسیار ارزشمندی را برای جامعه اسلامی به ارمغان آورند.
 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha