جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه بابلسر

حوزه/ امام جمعه بابلسر، وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از برکات و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست و گفت: شهید مفتح با احیای وحدت حوزه و دانشگاه، دو قطب حساس و علمی کشور را به هم پیوند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در نشستی که به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مفتح برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت این اندیشمند فرزانه که به روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، وحدت این دو نهاد را یکی از برکات و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست و گفت: شهید مفتح  با احیاء وحدت حوزه و دانشگاه، دو قطب حساس و علمی کشور را به هم پیوند داد و هیچ کدام از این دو بدون توجه به همدلی و اتحاد با دیگری به مقصد نخواهد رسید.

وی با بیان این که همدلی و انسجام بین این دو ، نقش مهمی در پیشبرد مبانی و آرمان‌های انقلاب داشته و دارد، افزود: این وحدت را یک ضرورت انکارناپذیر و از راه‌کارهای کمک به پیشگیری از نفوذ دشمن دانست.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: دشمن با فتنه‌انگیزی و ایجاد بدبینی بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها جدایی این دو از یکدیگر را دنبال می‌کند؛ زیرا به خوبی می‌داند که نظام اسلامی برای رشد و تعالی خود به دو بال دین و علم نیاز دارد.

وی با اشاره به ‌ضرورت تقویت وحدت حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب اسلامی برلزوم مراقبت از روابط حوزه با دانشگاه تاکید و یادآور شد: هر زمانی که دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه همراه بودند اتفاقات خوبی رقم خورد و هر وقت این دو نهاد از هم دور شدند جامعه ضرر کرد، ارتباط و همگرایی حوزه و دانشگاه نیاز دو طرف و نیاز کشور برای تحقق تمدن اسلامی است.

امام جمعه شهرستان بابلسر با تاکید بر به ضرورت استفاده از این دو ظرفیت و رفع مشکلات کشور با تکیه ‌بر جوانان، افزود: دو نهاد حوزه و دانشگاه می توانند با برنامه ریزی درست و صحیح، ایرانی متمدن بسازند و جوانان مومن انقلابی و دارای دغدغه را تحویل جامعه دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: در گام دوم انقلاب، دانشگاه و حوزه باید دبیرخانه چابک و فعال تشکیل دهند تا شاهد انسجام بزرگ بین آنها و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) باشیم.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که حوزه و دانشگاه باید در هدف که همانا تقویت نظام جمهوری اسلامی است وحدت داشته باشند، خاطر نشان کرد: وحدت عامل اصلی شکل‌گیری، پیروزی، تثبیت، بالندگی و اقتدار انقلاب و نظام اسلامی بوده و هست؛ اما وحدت حوزه و دانشگاه نماد حقیقی و نقطه محوری و اصلی وحدت است.

امام جمعه بابلسر، تقویت وحدت میان حوزه و دانشگاه را موجب رشد و شکوفایی کشور در بخش های مختلف دانست و تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت وحدت عملی میان این دو رکن علمی کشور بهره گرفته شود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha