جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بحث‌های مختلفی را بیان کرده‌اند، ازاین‌رو پژوهشگران حوزوی باید این مباحث را احصا کرده و بر روی آن‌ها متمرکز شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که با طلاب حوزه علمیه استان در بجنورد برگزار شد، بر ضرورت اهتمام ویژه طلاب و حوزویان به این بیانیه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه لازم است پژوهشگران حوزوی در رئوس و بندهای این بیانیه اقدام به پژوهش و واکاوی کنند، افزود: کارها و اقدامات پژوهشی افزون بر افزایش علم و برکتی که برای انسان دارد، ارج و مقام انسان را نیز بالا می‌برد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه باید تا می‌توانیم کار علمی داشته باشیم و سطح علم خود را بالا ببریم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بحث‌های مختلفی را بیان کرده‌اند، ازاین‌رو پژوهشگران باید این مباحث را احصا کرده و بر روی آن‌ها متمرکز شوند و بدانند چطور می‌توان با استفاده از این بیانیه سبک‌های زندگی را تغییر داد و به سمت سبک زندگی اسلامی و انقلابی رهنمون ساخت.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: وقتی طلبه توانست بحث‌های علمی را به‌خوبی هضم کند می‌تواند راحت‌تر آن‌ها را بیان کرده و مسائل مختلف مبتلابه را برای مردم تبیین کند.

وی خاطرنشان کرد: ما طلاب و حوزویان باید ببینیم با استفاده از بیانیه گام دوم چه کاری می‌توانیم در بحث فرهنگ‌سازی ظهور انجام دهیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه ورود به این وادی مستلزم مطالعه عمیق و تهذیب دقیق است، اظهار کرد: انسان باید به‌اندازه‌ای مطالعه داشته باشد که در برخورد با مطالب انحرافی و شبهات موجود در جامعه دچار انحراف نشود؛ بلکه بتواند با علم و عمل خود این انحرافات و شبهات را برطرف کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس رهنمودهای رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، باید با بهره‌گیری از توان جوانان و تجربه پیشکسوتان، امور مختلف را با روحیه جهادی و انقلابی به پیش برد.

وی با تأکید بر اینکه باید با روحیه و مدیریت جهادی برای فتح قله‌های جدید تلاش کنیم، اضافه کرد: در راستای طی مقتدرانه گام دوم انقلاب باید مباحث ارزشی، بینشی، دانشی و روشی در مدارس علمیه با جدیت و بر اساس طرح تحول در حوزه علمیه پیگیری شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه تاکنون گام‌های ارزشمندی در راستای تحول در حوزه علمیه خراسان برداشته شده است، خاطرنشان کرد: امید می‌رود با بهره‌گیری از ظرفیت بیانیه گام دوم انقلاب برای رسیدن به جایگاه مطلوب حوزه علمیه در استان و کشور تلاش شود.

وی افزود: باید بکوشیم در حوزه علمیه خراسان شمالی، با همدلی و هم‌افزایی به آنچه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان امید به آینده مطرح فرموده‌اند برسیم و تحول در حوزه علمیه خراسان به ثمر بنشیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha